Zdjecie 1

Kim jesteśmy?

„Rynek Zoologiczny” to magazyn tworzony przez grono profesjonalistów. Jesteśmy pasjonatami tematów związanych z prasą, branżą wydawniczą, nowymi mediami, marketingiem, a także – a może przede wszystkim – miłośnikami zwierząt. To wszystko sprawia, że oddajemy w Wasze ręce magazyn, będący efektem pracy ludzi całkowicie zaangażowanych w jego tworzenie. Mamy ambicję redagować najlepsze czasopismo branżowe na polskim rynku wydawniczym.

14 lat doświadczenia

„Rynek Zoologiczny” to pierwszy w Polsce, najdłużej ukazujący się magazyn branżowy poświęcony zoologii. Pismo wydawane jest nieprzerwanie od 14 lat. Przez ten czas nie tylko obserwujemy, ale także współtworzymy polski rynek zoologiczny – widzimy, jak się zmienia i ewoluuje. Tak bogate doświadczenie pozwala nam zagwarantować bezkompromisową jakość zarówno naszym czytelnikom, jak i partnerom biznesowym.

Nasza misja

Od samego początku towarzyszy nam jasno określony cel – konsolidacja branży zoologicznej. W oparciu o takie postanowienie stworzyliśmy platformę wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy najważniejszymi podmiotami działającymi na rynku – sklepami zoologicznymi, do których trafia nasz magazyn, a hurtowniami, producentami i dystrybutorami produktów, dla których od 14 lat, w oparciu o nasze doświadczenie, rozpisujemy profesjonalne kampanie marketingowe.

Na łamach pisma podejmujemy zagadnienia z dwóch głównych obszarów tematycznych: zoologii i marketingu. Wskazówki i porady dotyczące tego, jak rozwinąć sklep zoologiczny, są dla nas równie istotne, jak edukacja w dziedzinie samej zoologii.

Z dziennikarskiego obowiązku

W „Rynku Zoologicznym” znajdziecie ponadto wiele wartościowych materiałów, takich jak raporty, wywiady czy reportaże. Relacjonujemy dla Was najważniejsze wydarzenia odbywające się w naszej branży. Targi Interzoo w Norymberdze, Animals’ Days w podwarszawskim Nadarzynie, Pet Expo w Bydgoszczy czy Pet Fair w Łodzi – to tylko niektóre imprezy, które mogliście śledzić za naszym pośrednictwem.

Przygotowując raporty z regionów, odwiedziliśmy setki sklepów zoologicznych, rozmawialiśmy z ich właścicielami, publikowaliśmy zdjęcia i filmy – po to, by inspirować, motywować i dbać o wewnętrzną spójność rynku, co od pierwszego wydania stanowi dla nas najważniejszą misję.

Nie tylko druk

Wydając magazyn nieprzerwanie od 14 lat, zmieniamy się wraz z rzeczywistością, oferując naszym czytelnikom i partnerom najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie nowych mediów. „Rynek Zoologiczny” to nie tylko drukowane wydanie czasopisma, to także szerokie działania online, na które składa się wydanie elektroniczne, dostępne m.in. w aplikacji na smartfony, czy rozbudowane social media, stanowiące doskonałą platformę komunikacji w czasie rzeczywistym i atrakcyjną płaszczyznę promowania produktu. Dzięki temu jesteśmy w stanie zagwarantować naszym czytelnikom komfort, a partnerom biznesowym – kompletne kampanie marketingowe, opierające się o najnowocześniejsze narzędzia dystrybucji treści, bazujące na wielu kanałach dotarcia do odbiorcy.

Akademia Rynku Zoologicznego

Jako lider na rynku polskich pism sektora b2b jesteśmy świadomi swojej roli – naszym zadaniem jest profesjonalizacja branży zoologicznej. By mu sprostać, stworzyliśmy wyjątkowe narzędzie, cykl szkoleń dedykowanych sklepom. Przez 6 lat w spotkaniach pod szyldem Akademii wzięło udział kilkuset właścicieli i osób decyzyjnych, odpowiadających za zatowarowanie placówek handlowych w największych miastach Polski. Nasze szkolenia to ponadto doskonała okazja do spotkań biznesowych i rozmów w kuluarach – podczas każdej edycji naszymi gośćmi są producenci i dystrybutorzy produktów zoologicznych. Z ankiet, które przeprowadzamy po każdym spotkaniu, wynika jednoznacznie – Akademia Rynku Zoologicznego to nie tylko doskonała platforma szkoleniowa, to zarówno miejsce, w którym rodzą się znajomości owocujące nierzadko wieloletnią współpracą biznesową.

Top Innowacja – kreujemy trendy

„Top Innowacja Rynku Zoologicznego” to prestiżowe wyróżnienie, które nasza redakcja przyznaje w każdym wydaniu czasopisma. Stworzyliśmy je, by promować wyjątkowe produkty, które na tle całej branży odznaczają się jakością i za którymi stoi niebanalna idea. Tworząc Top Innowację, mieliśmy ponadto świadomość, że jako największe pismo b2b sektora zoologicznego w naszym kraju mamy obowiązek nie tylko podążania za obecnymi na rynku trendami, ale również kreowania ich. Nagroda ma za sobą wieloletnią historię, w czasie której trafiała zarówno w ręce największych producentów w naszej branży, jak i tych mniejszych, czasem jedno- dwuosobowych przedsiębiorstw, które będąc dopiero na początku swojej drogi biznesowej, potrafiły jednocześnie zaistnieć na rynku z wyjątkowym produktem.

Nam zależy – społeczna odpowiedzialność w biznesie

Prowadzenie akcji charytatywnych na rzecz prozwierzęcych organizacji jest dla nas jednocześnie obowiązkiem i przyjemnością. Podczas 14 lat obecności na rynku zabraliśmy niezliczone tony karmy oraz ogromne ilości innych akcesoriów dla zwierzaków z fundacji i schronisk. Pomogliśmy m.in. takim instytucjom, jak Schronisko dla Zwierząt w Skałowie, Schronisko dla Zwierząt w Poznaniu, Fundacja Kłębek, Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne, Animalia, a także wielu innymi organizacjom, dla których los bezdomnych czy porzuconych zwierząt nie jest obojętny.

Co sądzą o nas nasi czytelnicy – oto kilka opinii:

Nasz zespół

Alicja Kulbicka – redaktor naczelna

Patryk Pawłowski – redaktor prowadzący

Współpraca:

dr Mateusz Karatysz – reklama

Michał Gradowski – korespondent

Filip Olczak – social media

Tech. wet. Agnieszka Cholewiak-Góralczyk

Tech. wet. Małgorzata Biegańska-Hendryk

Tech. wet. Agata Michniewicz

Joanna Merta-Krawczyk – biolog środowiskowy i sądowy