„Celem naszego wyjazdu na targi InterZoo będzie pozyskanie jak największej liczby wystawców z zagranicy. Po tegorocznej edycji PET FAIR mamy silne argumenty, by ich przekonać do zaprezentowania swojej oferty właśnie w Łodzi”. O permanentnej promocji targów PET FAIR, terminie kolejnej edycji oraz otwarciu na wystawców z kraju i z zagranicy mówi Edyta Winiarska, kierownik projektu PET FAIR
Rozmawia: Mateusz Karatysz
Czy intensywny rok przygotowań do XV edycji targów się opłacił?
Ciężka i bardzo intensywna praca nad tegoroczną edycją przyniosła zamierzony efekt – targi PET FAIR były sukcesem. Na powierzchni ponad 4 tys. m2 swoją ofertę zaprezentowało ponad 100 wystawców, w tym 83 firmy z branży zoologicznej, wśród których byli wiodący producenci i dystrybutorzy. Imprezę odwiedziło 7 tys. zwiedzających, z czego ponad 1,1 tys. osób stanowili klienci branżowi – właściciele sklepów i hurtowni zoologicznych, gabinetów weterynaryjnych, salonów grommerskich, a także sieci handlowych. Targi PET FAIR znów stały się miejscem nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i spotkań z obecnymi kontrahentami. Praktycznie na każdym stoisku przedstawiciele pet biznesu mogli złożyć zamówienia na preferencyjnych warunkach dzięki akcji WIELKIE RABATOWANIE. Główny cel targów to „robienie biznesu” i z całym przekonaniem mogę powiedzieć, że został on osiągnięty.
W zasadzie na PET FAIR była Pani cały czas obecna wśród wystawców. Jakie są ich opinie na temat wydarzenia?
Opinie są bardzo, bardzo pozytywne. Z rozmów, które przeprowadziłam z wystawcami zarówno w trakcie targów, jak i po ich zakończeniu, wynika, że wszyscy są usatysfakcjonowani z udziału w targach, a to naprawdę nie zdarza się często. Zgodnie zadeklarowali uczestnictwo w kolejnej edycji, podkreślając jednocześnie, że będą potrzebowali większej przestrzeni do prezentacji swojego asortymentu. Pierwsze rezerwacje stoisk wpłynęły od razu po zakończeniu imprezy, co jest najlepszym dowodem na to, że udział w targach spełnił, a nawet przerósł, oczekiwania firm. Wystawcy, którzy brali udział we wcześniejszych edycjach PET FAIR, byli zaskoczeni skalą tegorocznego przedsięwzięcia – powierzchnia targowa w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła aż o 130%.
Firmy jednak podkreślają, że największym sukcesem PET FAIR był bardzo liczny udział przedstawicieli branży zoologicznej. A jest on wynikiem ogromnego zaangażowania wystawców, „Rynku Zoologicznego”, patronów medialnych i organizatorów. Od początku 2015 r. prowadziliśmy kampanię marketingową, która miała przekonać właścicieli sklepów i hurtowni do udziału w imprezie. Nasza praca zaowocowała zwiększeniem liczby zamówień składanych u wystawców w trakcie targów i bezpośrednio po nich, a WIELKIE RABATOWANIE przyniosło sukces biznesowy firmom biorącym udział w PET FAIR.
Mamy zatem wiele mocnych stron. A czy ujawniło się coś, co trzeba poprawić przy okazji kolejnej edycji?
Tak. I mówimy o tym otwarcie – musimy pracować nad liczniejszym udziałem firm zagranicznych, zarówno w roli wystawców, jak i zwiedzających. Naszą ambicją jest, aby PET FAIR stały się liderem targowym w Europie Środkowo-Wschodniej – mamy nadzieję, że wspólnymi siłami osiągniemy ten cel, na którym nam wszystkim zależy. W tym roku naszym priorytetem było odbudowanie prestiżu i pokazanie, że targi PET FAIR są najważniejszym i największym wydarzeniem dedykowanym branży zoologicznej w Polsce. I to nam się udało.
Kiedy zatem odbędzie się kolejna edycja? Termin ten został ustalony wspólnie z wystawcami zaproszonymi podczas targów na spotkanie o perspektywach przyszłych targów. Co na nim ustalono?
Podjęliśmy decyzję, że targi PET FAIR wracają do dawnego cyklu, czyli będą organizowane co dwa lata. Kolejna edycja odbędzie się zatem w terminie 15-17 września 2017 r. Natomiast w przyszłym roku spotkamy się na IV Forum Branży Zoologicznej, oczywiście w Łodzi. Naszym głównym zadaniem jest zaspokojenie założeń biznesowych wystawców i sprostanie ich wymaganiom, dlatego kolejna edycja będzie realizowana w formule B2B. Ustaliliśmy, że dwa dni targowe (piątek i sobota) będą przeznaczone tylko dla klientów biznesowych, a niedziela będzie otwarta dla odbiorców ostatecznych. Przedstawiciele pet biznesu potrzebują wydarzenia, które będzie miejscem nawiązywania i rozwijania kontaktów handlowych, dyskusji o aktualnej kondycji branży oraz perspektywach jej rozwoju. I taką przestrzenią będą po raz kolejny targi PET FAIR. Firmy biorące udział w spotkaniu zadeklarowały ponowne przygotowanie specjalnej oferty targowej dla właścicieli sklepów i hurtowni, ponieważ akcja WIELKIE RABATOWANIE cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Naszym priorytetem jest, aby targi PET FAIR stały się największą imprezą w Europie Środkowo-Wschodniej i będziemy do tego konsekwentnie dążyć.
Cele są ambitne. Zwłaszcza jeśli chodzi o stworzenie wiodącej imprezy w skali Europy Środkowo-Wschodniej. Czy zatem w przyszłym roku spotkamy Państwa w Norymberdze promujących Pet Fair?
Tak jak wspominałam wcześniej, zależy nam, aby impreza miała charakter międzynarodowy, dlatego na pewno będziemy obecni na targach w Norymberdze. Celem naszego wyjazdu na targi InterZoo będzie pozyskanie jak największej liczby wystawców z zagranicy. Po tegorocznej edycji PET FAIR mamy silne argumenty, by ich przekonać do zaprezentowania swojej oferty właśnie w Łodzi.
Jakich działań przed finałem targów w roku 2017 mogą jeszcze spodziewać się firmy z branży zoologicznej?
Targom PET FAIR będzie towarzyszyła szeroka kampania promocyjna i marketingowa. Zrealizujemy ją nie tylko w polskich mediach branżowych, ale także w zagranicznych. Chcemy zaprosić do udziału w targach jak największą liczbę wystawców, pozyskać partnerów wydarzenia, a także poinformować sklepy i hurtownie o ofercie targowej. Patronem branżowym PET FAIR 2017 będzie oczywiście „Rynek Zoologiczny”. W swoim newsletterze oraz na łamach wydania drukowanego będzie na bieżąco informował o firmach, które dołączyły do grona wystawców. W maju spotkamy się z firmami podczas InterZoo, a później na IV Forum Branży Zoologicznej. Zależy nam na utrzymaniu kontaktu z wystawcami, aby na bieżąco konsultować z nimi zakres i formułę targów, a także informować o postępach imprezy. Już dziś serdecznie zapraszamy na XVI Międzynarodowe Targi Zoologiczne PET FAIR.
Jeśli to wszystko, o czym Pani mówi, się uda, to czy w 2017 r. wystarczy miejsca dla wszystkich wystawców?
Powierzchnia wystawiennicza nie jest problemem. W razie potrzeby targi mogą odbywać się w dwóch, a nawet trzech obiektach wystawienniczych. I mam nadzieję, ze w perspektywie czasu na pewno tak się stanie. Natomiast o atrakcyjności lokalizacji będzie decydować kolejność zgłoszeń i już dzisiaj zachęcam do składania deklaracji udziału w PET FAIR 2017. Ze swojej strony mogę obiecać, że dołożymy też wszelkich starań, by wystawcy mogli podczas targów zrealizować zaplanowane działania i by osiągnęli wymierne korzyści.
Chciałabym jeszcze raz serdecznie podziękować wszystkim wystawcom za to, że obdarzyli nas zaufaniem i uwierzyli, że wspólnymi siłami możemy osiągnąć założony cel; redakcji „Rynku Zoologicznego” za zaangażowanie i ogromną pracę włożoną w przygotowanie III Forum Branży Zoologicznej i Akademii Rynku Zoologicznego, a przedstawicielom pet biznesu za przyjęcie zaproszenia do odwiedzenia targów PET FAIR. Tegoroczna edycja była naszym wspólnym sukcesem.