Targi Animals’ Days w nowej rzeczywistości 9–11 kwietnia 2021, PTAK Warsaw Expo

Targi Animals’ Days w nowej rzeczywistości

9–11 kwietnia 2021, PTAK Warsaw Expo

Pandemia koronawirusa miała ogromny wpływ na całą branżę wystawienniczą, rzucając zupełnie nowe wyzwania zarówno organizatorom wydarzeń, jak i firmom wykorzystującym je do promocji swojej oferty. Nową datę imprezy ogłosili już organizatorzy Animals’ Days – jednej z największych imprez targowych w naszej branży. O tym, jak będą wyglądały targi w nowej rzeczywistości opowiada Alicja Płatek, dyrektor tragów

Rozmawia: Patryk Pawłowski, redaktor prowadzący 

Chciałbym zacząć, jak na te czasy, nietypowo – jak można podsumować trzy dotychczasowe edycje targów Animals’ Days? Jakie cele udało się zrealizować?

Startując z targami zoologicznymi, zakładaliśmy zbudowanie międzynarodowej imprezy, która będzie miała szansę stać się cyklicznym wydarzeniem, najchętniej wybieranym przez wystawców i odwiedzających w tej części Europy.

Możemy śmiało powiedzieć, że udało nam się zrealizować cel i to praktycznie od pierwszej edycji. Animals’ Days cieszą się ogromnym zainteresowaniem firm wystawienniczych posiadających swoje przedstawicielstwa na całym świecie oraz mniejszych podmiotów, rozwijających biznes lokalnie.

Potwierdzeniem tych słów jest fakt, że Animals’ Days są dziś najsilniejszym wydarzeniem branżowym w tej części Europy. Z roku na rok oferta targów jest szersza, zarówno pod kątem prezentowanych marek, jak również w odniesieniu do merytoryki zawartej w tematyce konferencji, warsztatów i szkoleń. Jakość wydarzenia, jakim jest Animals’ Days, niezaprzeczalnie może konkurować z podobnymi imprezami na świecie. Długa lista atrakcji towarzyszących każdej edycji targów to wyjątkowe wystawy i pokazy, często dostępne dla pasjonatów zwierząt wyłącznie podczas naszego wydarzenia.

Animals’ Days są targami branżowymi certyfikowanymi przez UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, co jest najlepszym uzasadnieniem ich jakości. Osiągnęliśmy już wiele, ale nie spoczywamy, cały czas pracujemy nad tym, by każda kolejna edycja była ciekawsza i bardziej wartościowa w kontekście „wygranych szans” na zwiększenie sprzedaży przez naszych wystawców oraz podejmowanych tematów w trakcie konferencji i licznych szkoleń.

W jaki sposób targi Animals’ Days zmieniły się na przestrzeni lat? Czy początkowo były jakieś założenia, które musiały zostać zweryfikowane?

Na wczesnym etapie organizacji Animals’ Days było wydarzeniem mocno ukierunkowanym na odwiedzających z naciskiem na rodziny z dziećmi i wycieczki szkolne. Z czasem zmieniliśmy formułę targów, czyniąc je branżowym wydarzeniem o charakterze handlowym. Dla hobbystów pozostawiliśmy dni weekendowe, które wypełnione są pokazami, warsztatami i wystawami.

Pierwszy dzień targów jest typowo handlowy, nastawiony na wsparcie sprzedaży, nawiązywanie nowych relacji oraz działania sprzyjające ekspansji i rozwojowi brandów reprezentowanych przez naszych wystawców oraz odwiedzających nas profesjonalistów. W tym celu wprowadziliśmy nową funkcjonalność w ramach uczestnictwa w targach – platformę B2B, która pomaga w ustaleniu harmonogramu spotkań typu 1:1 pomiędzy przedstawicielami firm widzącymi wspólną przestrzeń do nawiązania współpracy.

IV edycja Animals’ Days będzie przebiegać w innych warunkach niż poprzednie. Dla wielu z Państwa gości może być to pierwsza duża impreza po lockdownie. Jak będą wyglądały targi w nowej rzeczywistości? 

Dziś jest za wcześnie, aby definiować nową rzeczywistość. Mamy świadomość, że problem pandemii nie zniknie z dnia na dzień, a targi stacjonarne w 2021 roku będą musiały być zabezpieczone zgodnie z wytycznymi i obostrzeniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Niemniej jednak mamy nadzieję, iż wiosna przyniesie nam pozytywne sygnały dotyczące sytuacji epidemiologicznej oraz nastrojów panujących w branży zoologicznej, jak również w innych branżach, dla których organizujemy targi.

W trakcie pandemii, w okresie sierpień–październik 2020 zrealizowaliśmy trzy duże imprezy, zachowując najwyższy stopień bezpieczeństwa i ponadstandardowe środki ochrony, takie jak bezpłatne jednorazowe maski medyczne dla każdego uczestnika, kabiny dezynfekujące z możliwością automatycznego pomiaru temperatury, oświadczenia o stanie zdrowia, szerokie alejki pomiędzy stoiskami, liczne dyspensery z płynem dezynfekującym i praktycznie nieustanne odkażanie powierzchni użytkowych. Wszystkie zastosowane procedury zapewne towarzyszyć nam będą również podczas imprez zaplanowanych na rok 2021.

Jakie były nastroje wśród wystawców tych wydarzeń? Czy po lockdownie zaobserwowali Państwo zmianę w ich nastawieniu do idei targów w formie stacjonarnej?

Okres pandemii zdecydowanie wzmógł potrzebę spotkań w przestrzeni targowej, która ma własne niepowtarzalne wartości. Doświadczyliśmy tego podczas Warsaw Dental Medica Show – jedynych targów stacjonarnych dla stomatologii zorganizowanych w 2020 roku – czy podczas BIOEXPO Warsaw, spotkania sektora produktów bio, organic i eco. Proszę mi wierzyć, ktokolwiek uczestniczył w tych targach, doskonale wie, jak silnym narzędziem aktywizującym sprzedaż, pozwalającym nawiązać nowe relacje biznesowe i rozszerzyć ekspansję, jest właśnie przestrzeń targowa w klasycznej, stacjonarnej formule. Nie zastąpią jej ani targi wirtualne, ani platformy sprzedażowe.

Co zdecydowało o przełożeniu Animals’ Days z września 2020 roku na kwiecień roku 2021? Jak zareagowali na tę zmianę Państwa wystawcy? 

Niezwykle ważne dla nas, organizatorów Animals’ Days, jest zapewnienie wystawcom realizacji celów biznesowych w optymalnym dla nich terminie. Dlatego pomimo pełnej gotowości organizacyjnej zmieniliśmy datę wydarzenia z 4–6 września 2020 na 9–11 kwietnia 2021. Działaliśmy w interesie naszych wystawców i odwiedzających, w oparciu o postulaty oraz sugestie branży, jak również po konsultacjach z partnerami targów. Wielu firmom wrześniowa data nie pozwoliłaby na efektywną prezentację marki podczas targów, nie był to także najszczęśliwszy okres na pochwalenie się premierami rynkowymi i aktualnymi trendami. Branża skupiona była na walce z efektami pandemii, wielu z wystawców, szczególnie tych, dla których głównym przychodem jest sprzedaż w retailu, ratowało swój biznes. Sytuacja była całkowicie zrozumiała, nie mogliśmy naciskać wystawców i realizować Animals’ Days na siłę. Wierzymy w moc dialogu, dlatego zawsze słuchamy głosu branży.

Z powodu pandemii zostało przełożonych wiele imprez. W 2021 roku prawdopodobnie czeka nas kilka dużych wystaw podczas jednego sezonu. To bardzo nietypowa sytuacja – czy są Państwo przygotowani na działanie w warunkach wzmożonej konkurencji?

Mamy tę przewagę nad organizatorami innych targów branży zoologicznej, że jesteśmy gotowi do restartu właściwie z dnia na dzień. Posiadamy sprawdzone mechanizmy gwarantujące bezpieczeństwo sanitarne, przetestowane w trakcie imprez zorganizowanych w okresie pandemii, o których wspomniałam przed chwilą. Imprezy te odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy gości, co nie jest bez znaczenia, bo uzasadnia skuteczność stosowanych przez nas zabezpieczeń.

Animals’ Days to niezaprzeczalnie największe wydarzenie, oferujące nieograniczone możliwości prezentacji marki, dotarcia do dziesiątek tysięcy odbiorców i aktywnej sprzedaży w trakcie targów oraz w okresie potargowym. Podczas ostatniej, III edycji zarejestrowaliśmy ponad 38 tys. profesjonalistów i sympatyków zwierząt, przeszło 240 firm prezentowało ofertę produktów i usług na imponującej powierzchni 30 tys. m2. Nie ma w naszym kraju porównywalnych targów dla branży zoologicznej.

Tym, co nas wyróżnia jest także lokalizacja. Obiekt PTAK Warsaw Expo znajduje się w samym sercu Polski, zaledwie kwadrans od centrum Warszawy, przy zbiegu głównych dróg krajowych i w sąsiedztwie międzynarodowego lotniska. Posiadamy 6 hal o łącznej przestrzeni wewnętrznej 143 tysięcy m2 oraz 500 tysięcy m2 powierzchni zewnętrznej, nierzadko wykorzystywanej pod promocję firm wystawienniczych. Doskonała infrastruktura i 15 tys. bezpłatnych miejsc parkingowych dopełniają całości, czyniąc nas atrakcyjną destynacją dla tych firm, które obecność na targach wpisują w DNA działań sprzedażowo-marketingowych. 

Bardzo ważnym elementem każdej imprezy targowej w naszej branży jest skuteczne zaproszenie przedstawicieli sklepów i hurtowni zoologicznych. W jaki sposób zachęcają ich Państwo do odwiedzenia hal targowych Animals’ Days?

Przekazywanie wartości z uczestnictwa w targach jest stałym elementem naszej komunikacji. Właściciele sklepów czy hurtowni zoologicznych poszukują sprawdzonych form współpracy, atrakcyjnych ofert cenowych i różnorodności. To wszystko oferuje udział w targach. Wystawcy doskonale wiedzą, że targi są przestrzenią biznesową służącą budowie długotrwałych relacji z klientem. Jednym z elementów tych relacji jest skrojona na miarę oferta produktów, usług oraz dostosowana do nich atrakcyjna i limitowana polityka cenowa przygotowana z myślą o targach.

Liderzy rynku wraz z portfolio artykułów dla zwierząt w jednym miejscu, przegląd nie tylko produktów, ale również warunków współpracy. Trzy dni, podczas których każdy profesjonalista dowie się wszystkiego na temat aktualnych trendów i kierunków rozwoju branży. Biorąc udział w targach Animals’ Days, zapewniamy sobie najaktualniejszy obraz branży i możemy być pewni, że nic istotnego nas nie ominie. 

Jakich wystawców udało się Państwu zaprosić do udziału w nadchodzącej edycji?

Pracujemy nad tym, aby pośród wystawców nie zabrakło liderów rynku, ale dbamy również o to, by dać szansę mniejszym przedsiębiorcom, często oferującym unikalne produkty i niszowe usługi. Lista wystawców jest długa, to już prawie 200 firm: amiplay, Beaphar, Bozita, Farmina, Dolina Noteci, Certech, Brit, Happy Dog, Juwel Aquarium i wielu innych przedstawicieli rynku artykułów i środków medycznych dla zwierząt.

Co może przekonać nowych potencjalnych wystawców do zaprezentowania swojej oferty podczas targów Animals’ Days?

Jako doświadczeni organizatorzy tego typu imprez możemy zagwarantować liczne grono odwiedzających, z którymi będzie można nawiązać dialog i zrealizować konkretną sprzedaż. W tym celu musimy zapewnić kluczowych wystawców, wysokiej jakości blok merytoryczny, wartościowe szkolenia i niepowtarzalne atrakcje. Jak widać, jest to system naczyń połączonych, który działa wzorcowo pod warunkiem spełnienia kilku fundamentalnych założeń, do których na pewno należy także realna pomoc ze strony organizatora.

Naszym wystawcom oferujemy dofinansowanie do zabudowy stoiska. W zależności od wielkości i rodzaju zabudowy oferowane rabaty sięgają nawet 50%, co przekłada się na odczuwalne oszczędności, które można wykorzystać na produkcję efektownych materiałów promocyjnych czy komunikację z klientem.

Jak dużym zapasem powierzchni wystawienniczej Państwo dysponują? Czy wraz ze zgłoszeniami kolejnych wystawców nie będzie problemów z dostępnością stoisk?

Dysponujemy jeszcze wolnymi stoiskami w ramach zaplanowanej wcześniej aranżacji. Bierzemy też pod uwagę możliwość powiększenia wystawy nawet o kolejne hale wystawiennicze. Nie ogranicza nas przestrzeń. Wiemy, że wiele firm czeka na Animals’ Days, aby zaprezentować nowości rynkowe, są także tacy wystawcy, którzy swoją przygodę z targami rozpoczną od naszego wydarzenia, upatrując w nim szansy na pozyskanie nowych kontraktów.

Czasy są trudne dla wszystkich, dlatego nie chcemy ograniczać przestrzeni przeznaczonej pod targi. Wszystkim chętnym firmom dajemy równe szanse na udział i oferujemy naszą pomoc na każdym etapie przygotowań do Animals’ Days.

Kontakt dla WYSTAWCÓW: 

Alicja Płatek

+48 513 030 442

a.platek@warsawexpo.eu

Kontakt dla MEDIÓW:

Katarzyna Matera

k.matera@warsawexpo.eu

Komentarze:

Przygotujemy dziką strefę

Dawid Fabjański 

Prezes Animal Rescue Poland 

Biegły Sądowy z dziedziny Dobrostanu i Ochrony Zwierząt

Targi Animals’ Days to miejsce, gdzie społeczeństwo może w najbliższym czasie doznać trochę dzikości. Na najbliższą edycję wspólnie z wolontariuszami przygotujemy dziką strefę. Nie każdy ma okazję zobaczyć łosia, dzika czy sarnę. Dzięki zaangażowaniu wolontariuszy Animal Rescue Poland goście targów będą mogli stanąć oko w oko z królem puszczy – żubrem – czy równie dużym łosiem. Oczywiście, uprzedzając pytania, nie będą to ani żywe, ani wypchane zwierzęta. Zaskoczymy Was technologią. 

Ponadto Fundacja Animal Rescue Poland ma jeden główny cel – zabezpieczenie weterynaryjne zwierząt znajdujących się na targach. Nasi Inspektorzy będą stać na straży przestrzegania prawa w zakresie ich dobrostanu. Wspólnie z przedstawicielem Powiatowego Lekarza Weterynarii będziemy doglądać naszych braci mniejszych. 

Zaprezentujemy kilka nowości

Łukasz Buda Dyrektor Handlowy

amiplay Michał Dziewiątkowski 

Od lat chętnie uczestniczymy w różnych wydarzeniach związanych z branżą zoologiczną. Animals’ Days stały się bardzo istotną pozycją w kalendarzu imprez targowych w Polsce. Doskonała organizacja całego przedsięwzięcia pozwala nam skupić się tylko na tym, co dla nas najważniejsze – kontaktach z ludźmi.

Podczas nadchodzącej edycji Animals’ Days z pewnością zaprezentujemy kilka nowości. Nie lubimy stać w miejscu, więc nieustannie pracujemy nad rozszerzaniem i modyfikacją naszej oferty. Od zawsze stawiamy przede wszystkim na jakość i niebanalny design, tym razem także nie rozczarujemy. 

Jedna z największych wystaw w Polsce

Aleksandra Pauzewicz

Rzecznik prasowy oddziału warszawskiego Związku Kynologicznego w Polsce

Współpraca z Animals' Days daje nam możliwość zorganizowania jednej z największych wystaw w Polsce, w europejskim standardzie, oraz ułatwia nam propagowanie Związku Kynologicznego w Polsce, psa rasowego oraz naszego warszawskiego Oddziału. Część osób dopiero tu styka się z rodowodowymi psami, a duża liczba zgłoszonych psów daje możliwość poznania wielu ras.

Jak co roku, poza wystawami z ogromną liczbą zgłoszonych psów, zapraszamy do Strefy Hodowców warszawskiego oddziału Związku Kynologicznego w Polsce, gdzie obejrzeć można psy, a także porozmawiać z ich właścicielami – hodowcami.

Wybicia:

Zmieniliśmy formułę targów, czyniąc je branżowym wydarzeniem o charakterze handlowym. Dla hobbystów pozostawiliśmy dni weekendowe, które wypełnione są pokazami, warsztatami i wystawami.

Wyróżnia nas lokalizacja. Obiekt PTAK Warsaw Expo znajduje się w samym sercu Polski, zaledwie kwadrans od centrum Warszawy, przy zbiegu głównych dróg krajowych i w sąsiedztwie międzynarodowego lotniska.

I to jako jedno – jeżeli to będzie źle wyglądało jako wybicie, to można złożyć w jakiejś ramce w tekście, podobnie jak komentarze:

4. EDYCJA ANIMALS’ DAYS w pigułce:

9–11 kwietnia 2021, PTAK Warsaw Expo, Nadarzyn

Główne atrakcje:

Jedyna w Polsce potrójna Wystawa Kynologiczna Psów Rasowych 

Światowa Wystawa Kotów Rasowych

Halowe Zawody Agility

Międzynarodowe Zawody w Aquascapingu

Pokazy aranżowania akwariów 

Konferencja Branży Zoologicznej

Podziel się:

Spis treści

Najnowsze:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *