COUNTRY&NATURE – nowa marka na rynku zoologicznym

– „Nasze produkty są już dostępne w 200 sklepach, które nam zaufały. Bardzo cieszymy się z wielu pozytywnych opinii, jakie dostajemy od klientów” – o początkach działalności na polskim rynku zoologicznym, aktualnej ofercie asortymentowej, a także o wyzwaniach i planach na przyszłość mówi Mariusz Wojciechowski, założyciel i Prezes Dr. PetCare Sp. z o.o. 

Rozmawia: Patryk Pawłowski

dr petcare s 18

Zacznijmy od początku. Jak wpadł Pan na pomysł otworzenia biznesu w branży zoologicznej?

Z branżą zoologiczną jestem związany od ponad 3 lat, kiedy to jako pierwszy zainwestowałem w startup promujący opiekę profilaktyczną nad zwierzętami Pethelp.pl na wzór opieki medycznej dla ludzi. Przez ten czas aktywnie wspierałem firmę w dynamicznym rozwoju, poznając rynek weterynaryjny oraz zoologiczny. Przy okazji pracy dla Pethelp z ciekawością obserwowałem rynki światowe, gdzie wielkość rynku karmy dla zwierząt domowych została oszacowana na ponad 90 miliardów dolarów w 2021 roku, a co ważne, nadal rośnie w szybkim tempie. Pandemia Covid-19 jeszcze bardziej przyspieszyła ten wzrost. Ten czas uświadomił nam, jak ważni są nasi bliscy, także nasze zwierzęta, które traktujemy jak członków rodziny i dbamy o nie coraz bardziej.

karma 3 optimized

Przyglądając się rynkowi, widziałem, że wpływają na niego trzy kluczowe trendy: humanizacja, wybory lepszych jakościowo produktów oraz zdrowe, czyli naturalne żywienie. Uznałem więc, że to dobry moment, aby połączyć moje doświadczenia z potrzebami rynku i zbudować markę premium dotyczącą żywienia i suplementacji psów i kotów. Zależało mi na bardzo profesjonalnym i uczciwym podejściu do tworzenia marki i portfolio, dlatego zbudowałem zespół ekspertów, a na to wszystko pozyskałem dofinansowanie z funduszu inwestycyjnego. Tak powstały dwie marki: DrPetCare, w której ofercie znajdują się naturalne suplementy oraz obroże przeciw insektom, a także marka COUNTRY&NATURE z bezzbożowymi karmami dla psów.

Kategoria ma duży potencjał rozwoju, ale też dużą barierę wejścia ze względu na zaufanie i koszty. Czy łatwo było zacząć?

pies 38

Kategoria pet care cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów, ponieważ jest odporna na kryzys, a rynek polski ma bardzo duży potencjał rozwoju w porównaniu z krajami Europy Zachodniej. Nam udało się przekonać do pomysłu budowy nowej marki fundusz inwestycyjny Arkley Brinc. Cieszymy się z tego powodu, bo dzięki temu mogliśmy dobrze przygotować produkty w oparciu o najwyższą jakość. Opracowując recepty, kierowaliśmy się także przekonaniem, że poza wysoką jakością składników chcemy zaoferować korzystną dla klienta cenę. Dla mnie osobiście pozyskanie dofinansowania było także potwierdzeniem, że to, co robimy, ma sens i nie tylko my widzimy ogromny potencjał na wzrost i dostarczenie klientom nowej jakości w segmencie karm i suplementów.

Jakie produkty mają Państwo w swoim portfolio?

Produkujemy suplementy dla psów i kotów ze składników human grade pod marką DrPetCare oraz obroże przeciw insektom. To były nasze pierwsze produkty, z którymi weszliśmy na rynek w maju tego roku. Przygotowując receptury suplementów, skupiliśmy się na najczęstszych problemach, z jakimi borykają się opiekunowie i staraliśmy się na nie odpowiedzieć, tak przygotowując asortyment suplementów. Dlatego skupiliśmy się na wzmocnieniu stawów, zębów, sierści i skóry oraz na holistycznym zdrowiu pupila, np. w czasie rekonwalescencji.

dr pet care 3

Druga marka to bezzbożowe karmy dla psów produkowane pod marką COUNTRY&NATURE, które wyróżniają się recepturą z wysoką zawartością mięsa (w tym świeżego i suszonego), wzbogaconą o wybrane owoce, warzywa oraz leśne zioła, a także naturalne składniki funkcjonalne. Karmy nie zawierają zbóż, glutenu, sztucznych barwników, aromatów i konserwantów. Zawierają do 72% mięsa, ryb i świeżego oleju. Białko kurczaka jest tylko w formie hydrolizowanej, dlatego zapobiega to potencjalnym alergiom. To, co jest ważne, to transparentność karmy, w której każdy użyty składnik ma znaczenie, jest zrozumiały dla klientów i tak też jest przedstawiony na opakowaniu.

Jak wygląda przyjęty przez Państwa model dystrybucji? 

Skupiliśmy się na sprzedaży opartej na trzech filarach. Najważniejszy to sieć przedstawicieli handlowych w całym kraju, którzy docierają bezpośrednio do sklepów zoologicznych. Drugi to sprzedaż przez duże, dobre platformy e-commerce, natomiast trzeci to nasza strona www.drpetcare.pl. Chcemy, aby była ona nie tylko sklepem internetowym, lecz także źródłem wiedzy i ciekawych informacji dla właścicieli psów i kotów.

vitamins

Jaki jest Państwa pomysł na współpracę ze sklepami zoologicznymi – w jaki sposób wspierają Państwo sklepy, które nawiązują z Państwem współpracę?

Wiemy, że każda nowa marka wymaga wsparcia w budowaniu świadomości wśród klientów i musimy w to inwestować. Nasze działania obecnie obejmują kampanie zasięgowe, np. poprzez reklamę i PR w Internecie, działania z infuencerami, a także w prasie branżowej i lifestylowej. Inwestujemy także w trade support: ulotki, plakaty, próbki, dodatkowe ekspozytory oraz wsparcie promocyjne. Mamy w planie przygotowanie programu lojalnościowego, a także szkoleń dla właścicieli sklepów oraz w odpowiednim momencie szeroką promocję przy wsparciu mediów ogólnopolskich.

Nasze produkty dziś są już dostępne w 200 sklepach, które nam zaufały. Bardzo cieszymy się z tak wielu pozytywnych opinii, jakie wracają od klientów. Otrzymujemy od nich nawet zdjęcia i filmy z głównymi bohaterami, czyli psiakami, które są bardzo zadowolone z jakości naszego pożywienia.

dr pet care 2

Jakie jest najtrudniejsze wyzwanie krótkoterminowe, przed którym stoją Państwo w tym momencie?

Jest ich kilka. W najbliższych miesiącach musimy skupić się na budowie świadomości marki oraz rozwoju dystrybucji i sprzedaży. Z drugiej strony musimy się także odnaleźć w świecie, w którym są problemy z dostępnością dobrych surowców czy galopujących cen zarówno usług transportowych, jak i składników oraz opakowań. Wierzę jednak, że jesteśmy przygotowani na te wyzwania, a nasz plan rozwoju jest skutecznie wdrażany. 

Jaki mają Państwo plan i najważniejsze cele rozwojowe w perspektywie pięciu lat działalności?

Plany mamy ambitne. Chcemy rozwinąć markę tak, aby stała się ważnym graczem w kategorii pet food w kanale zoologicznym i e-commerce. Będziemy inwestować w rozpoznawalność marki oraz w komunikację i edukację o jakości produktów. Chcę pozostać wiernym jakości, transparentności i naturalności produktów. Będziemy także rozwijać asortyment. Już jesienią pojawią się karmy mokre oraz być może przekąski. Mamy w planach także gadżety, tak aby właściciel w jednym miejscu mógł wybrać wszystkie produkty, których jego pupil potrzebuje.

Podziel się:

Spis treści

Najnowsze:

Cats Best – Dobra Marka 2021

Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma to organizowany od dwunastu lat ogólnopolski program promocyjny, który ma na celu wybór najlepszych, cieszących się największym zaufaniem i renomą