Strona główna Magazyn Wywiady Zamierzamy dalej wzmacniać zaufanie do firmy Beaphar
0

Zamierzamy dalej wzmacniać zaufanie do firmy Beaphar

Zamierzamy dalej wzmacniać  zaufanie do firmy Beaphar

 

 „Chciałabym, aby nasza współpraca rozkwitała oraz żeby była źródłem satysfakcji i zadowolenia dla obu stron, czyli sklepów lub hurtowni oraz dla nas”. O strategii rozwoju firmy, restylingu produktów i obchodach 75-lecia istnienia firmy mówi Danuta Zasada, prokurent w firmie Beaphar Polska

Rozmawia: Mateusz Karatysz

75 lat marki Beaphar na światowych rynkach to doskonała okazja do podsumowania dotychczasowej działalności firmy, ale również zdradzenia czytelnikom planów na przyszłość. Chciałbym jednak zacząć od nurtującego mnie pytania. Co oznacza właściwie nazwa Beaphar?

Firma Beaphar została założona w 1942 r. przez Bernarda Aa. Od jego nazwiska powstała też nazwa firmy, która w skrócie oznacza: Bernard Aa Pharmacy.

Wróćmy do chronologii: jak rozpoczęła się historia firmy Beaphar?

Historia firmy jest bardzo ciekawa. Pierwsze produkty, jakie powstały w latach 40. XX w., to puddingi i czekoladowe kulki. Nieco później firma zaczęła produkować homeopatyki dla psów i kotów.

Kiedy pojawił się zatem pierwszy produkt zoologiczny?

Pierwsze produkty Beaphar pojawiły się na rynku już 75 lat temu.

A kiedy dokładnie marka Beaphar pojawiła się w Polsce?

Na polskim rynku marka Beaphar funkcjonuje od 1998 r.

W ilu krajach są dzisiaj obecne Państwa produkty?

 

Produkty Beaphar dostępne są w ponad 80 krajach na całym świecie!

 

Miesiąc temu spotkaliśmy się podczas jubileuszu 75-lecia marki Beaphar. Czy obchody przygotowane z takim rozmachem odbywają się w tym roku we wszystkich krajach, w których zlokalizowane są przedstawicielstwa firmy?

Jubileusz 75-lecia marki Beaphar to święto całej firmy i staramy się przeżywać je wspólnie. To znaczy wspólnie z klientami i dlatego właśnie wszystkie oddziały organizują podobne spotkania dla swoich kontrahentów oraz wspólnie jako załoga Beaphar – na tych obchodach będziemy obecni jesienią w Holandii.

Proszę powiedzieć, jak postępuje globalny rozwój firmy Beaphar?

Dystrybucja na cały świat odbywa się z centralnego magazynu zlokalizowanego w Holandii, natomiast w krajach, w których Beaphar nie zorganizował jeszcze własnego systemu sprzedaży, działa w oparciu o lokalnych dystrybutorów.

Chciałbym teraz porozmawiać o planach rozwoju firmy Beaphar Polska, a właściwie o planach odbudowania Państwa pozycji na krajowym rynku. Nie da się ukryć, że splot historycznych decyzji dotyczących współpracy z hurtem, a także poważne problemy finansowe sieci zoologicznej, która była w przeszłości kluczowym odbiorcą Państwa produktów zachwiały pozycją marki Beaphar w Polsce. Jak wygląda nowa strategia rozwoju Beaphar Polska?

Nie zdecydowaliśmy się na „wyjście z hurtu”, wręcz przeciwnie, planujemy rozwijać ten kanał dystrybucji. Wśród naszych obiorców są zarówno hurtownie zoologiczne, duże sieci, jak i małe sklepy osiedlowe. Staramy się być atrakcyjnym partnerem dla każdego i tak kształtować naszą ofertę, promocje i warunki handlowe, aby i mali, i duzi odbiorcy znaleźli w propozycjach Beaphar coś godnego uwagi. Staramy się doceniać każdego klienta i dostosować się do ich różnorodnych oczekiwań. Mamy na uwadze kilka nowych projektów, które będziemy rozwijać, aby wzmocnić naszą obecność na polskim rynku.

Wracając do drugiej części pytania, gdy przed dwoma laty mając przyjemność dołączyć do grupy pracowników Beaphar, poznawałam bliżej branżę zoologiczną, nie odniosłam wrażenia, żeby pozycja marki Beaphar, w oczach moich rozmówców, była w jakiś sposób zachwiana. Wręcz przeciwnie, wszędzie spotkałam się z pozytywnym odbiorem i korzystną oceną marki.

W tym momencie chciałabym wspomnieć moich poprzedników, a w szczególności Adelajdę Stopę, dzięki której firma Beaphar ma swoją mocno ugruntowaną pozycją na rynku w Polsce. To właśnie dzięki zaangażowaniu wszystkich, którzy dotychczas tworzyli polski zespół Beaphar logo naszej firmy jest powszechnie rozpoznawalne, a produkty są postrzegane jako godne zaufania. Nasze aktualne zadania to kontynuacja tego zaszczytnego projektu i dalsze wzmacnianie zaufania do firmy i jej produktów przy jednoczesnym rozwiązywaniu nowych zadań i wyzwań. Chcemy je realizować i osiągnąć wyznaczone cele, wdrażając nowe, innowacyjne projekty, korzystając z ulepszonych narzędzi i współczesnych metod marketingowych, technik prezentacji i sprzedaży produktów.

Firma Beaphar Polska od dwóch lat podlega generalnym przemianom, co każda firma zdrowo prosperująca przeprowadza sukcesywnie, dostosowując się do zmian rynkowych i postępu technicznego. Tutaj w przeszłości przez zmiany zarządu w krótkim czasie zaniedbano te działania. Teraz we wzmożonym tempie nadrabiamy te zaległości. Proces reorganizacji zakładu jest prawie zakończony. Jesteśmy zadowoleni z aktualnego stanu i w najbliższej przyszłości nie spodziewamy się tak gruntownych i głębokich zmian.

Które kanały dystrybucji w Polsce będą kluczowe dla budowania pozycji marki Beaphar?

Jak już wspomniałam, każdy klient jest dla nas istotny. Nie chcemy czynić takich deklaracji. Myślę, że w tej chwili jesteśmy dostatecznie dobrze wyposażeni, jeśli chodzi o narzędzia sprzedażowe i zasoby osobowe, którymi możemy na wysokim poziomie obsłużyć wszystkich klientów, zarówno duże sieci i hurtownie, jak i mniejszych odbiorców, wymagających czasami większej uwagi i indywidualnego podejścia.

Sprzedaż poprzez hurtownie w zoologii rozwija się systematycznie i dostosowując się do potrzeb rynku polskiego, jest stabilnym i fachowym kanałem dystrybucyjnym w Polsce. Dowodem profesjonalnego działania zoologicznego rynku hurtowego jest szeroki sztab lekarzy weterynarii, zaangażowanych w to przedsięwzięcie, których miałam przyjemność osobiście poznać.

Sieci sklepów i sklepy zoologiczne to równie ważny kanał dystrybucyjny, który dociera wprost do właścicieli zwierząt z ofertą produktów Beaphar.

Za pomocą jakich grup produktowych chcecie Państwo tego dokonać?

Według nas wszelkie grupy produktowe będą podwyższać pozycję marki Beaphar. Oczywiście produkty przeciwpasożytnicze stanowią pewien trzon oferty. Tu jednak wszystko podlega zmianom i wkrótce i w tym dziale oczekiwać należy ewolucji i pojawienia się długo oczekiwanych nowości. Produktów oferowanych klientom przed laty nie ma już w ofercie, bo zmieniły się przepisy, ale też inne są dziś oczekiwania klientów. Właściciele szukają teraz produktów maksymalnie bezpiecznych, bardzo skutecznych i niewymagających specjalnie dużego zaangażowania. Dlatego cały czas dostosowujemy naszą ofertę do tych oczekiwań i staramy się zaproponować rozwiązania coraz bliższe ideałowi.

Wszystkie inne linie produktów są dla nas równie istotne. Głęboko wierzymy w to, iż uporządkowanie oferty i posegregowanie jej w grupach pozwoli dostrzec skrywane dotąd walory poszczególnych preparatów. Nowy system powinien szybko i sprawnie zawęzić grupę produktów, nad którymi zastanawia się klient do kilku rozwiązań, których zestawienie i porównanie nie powinno już stanowić problemu. Pomoże to w podjęciu ostatecznej decyzji. Chcielibyśmy, aby takie uporządkowanie oferty przyczyniło się w wyraźny sposób do lepszych wyników sprzedaży. Aktualnie kończymy zmiany w grupie produktów z witaminami i przystępujemy do opracowania zmian w serii Cleaning. Na koniec roku w nowym designie ukażą się też poszczególne linie karm.

Podczas szkolenia przedstawili Państwo zupełnie nowy koncept komunikacji wizualnej produktów. Na czym on polega?

Grupa produktów o podobnym działaniu lub zastosowaniu otrzymuje charakterystyczny layout wyróżniający tę grupę od reszty kolorem (który często kojarzy się z jakąś jego cechą) i charakterystyczną grafiką. Nowe opakowania są przejrzyste i czytelne. Jasne tło umożliwia odczytanie informacji, nawet gdy są zamieszczone niezbyt dużą czcionką. Oczywiście przy takiej liczbie produktów w ofercie nie da się tego zrobić z dnia na dzień. To projekt rozpisany na miesiące. Ufamy jednak, że ostateczny efekt wart będzie poniesionych nakładów i zaangażowania.

Jubileusz był zapewne doskonałą okazją do wysondowania, jakie nastroje w stosunku do marki Beaphar panują wśród odbiorców. Jakie są Pani odczucia w tej kwestii?

Jesteśmy zachwyceni, że duża liczba zaproszonych gości wzięła udział w naszym jubileuszu. Serdecznie dziękujemy Państwu, za przeżywanie z nami takiego pięknego jubileuszu, jakim jest 75 lat istnienia na rynku światowym.

Czy w aktualnej sytuacji sklepy zoologiczne mogą spodziewać się jakiegoś specjalnego programu wspierającego sprzedaż produktów marki Beaphar?

Obecnie mamy atrakcyjne promocje dla sklepów. W przyszłości planujemy liczne działania, które powinny przypaść do gustu także tej grupie naszych klientów. Nie chciałabym jednak zdradzać szczegółów na tym etapie.

Kończąc już proszę powiedzieć, czego życzyłaby Pani sobie w ramach współpracy ze sklepami i hurtowniami zoologicznymi?

Chciałabym, aby nasza współpraca rozkwitała oraz żeby była źródłem satysfakcji i zadowolenia dla obu stron, czyli sklepów lub hurtowni oraz dla nas. Ważne jest to, aby współpraca rozwijała się bazując na szczerych i otwartych zasadach, a rozwój wszystkich podmiotów przebiegał we wzajemnej zgodzie i poszanowaniu, żeby wszyscy mogli mówić czego oczekują, abyśmy my oraz nasi partnerzy biznesowi, czyli sklepy i hurtownie, mogli rozwijać się w takiej przyjacielskiej atmosferze.

(136)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Weź udział w konkursie Zoologiczne Rewolucje!

 

Celem Konkursu jest nagrodzenie właściciela, który przeprowadzi najlepszą rearanżację wnętrza swojego sklepu zoologicznego lub jego części, zgodnie z wytycznymi zawartymi w skrypcie przygotowanym przez dra Marka Borowińskiego, Shop Doctora i prowadzącego III edycję Akademii Rynku Zoologicznego.

 

Zwycięzca otrzyma wyjątkową nagrodę w postaci audytu Shop Doctora, o wartości 2500 zł!

  Zobacz szczegóły

(136)