Strona główna Magazyn Puls branży Trwa Kampania społeczna „Zwierzęta też czują ból”
0

Trwa Kampania społeczna „Zwierzęta też czują ból”

Trwa Kampania społeczna „Zwierzęta też czują ból”

„Podczas realizacji tegorocznej kampanii społecznej „Zwierzęta też czują ból!” Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne podjęła współpracę ze znanym i lubianym aktorem Tomaszem Oświecińskim”. O nim oraz o pozostałych partnerach, którzy udzielili wsparcia fundacji mówi Joanna Mateja, koordynator projektów w Fundacji Towarzystwo Weterynaryjne


Rozmawia: Mateusz Karatysz

Proszę przybliżyć nieco sylwetki osób, które obecne są twarzami tegorocznej kampanii „Zwierzęta też czują ból!” Dlaczego zdecydowali się Państwo na podjęcie współpracy akurat z nimi?

Nie było to dzieło przypadku. Podczas realizacji tegorocznej kampanii społecznej „Zwierzęta też czują ból!” Fundacja Towarzystwo Weterynaryjne podjęła współpracę ze znanym i lubianym aktorem Tomaszem Oświecińskim, który użyczył swojego wizerunku w ramach realizacji kampanii. Od lat jest on zaangażowany społecznie w działania na rzecz zwierząt, a jego spontaniczna aktywność w tym zakresie jest jak najbardziej godna naśladowania. Warto tu przypomnieć głośno komentowaną w mediach historię z grudnia 2019, kiedy upublicznił na swoim profilu w mediach społecznościowych filmik, na którym inny mężczyzna znęcał się nad lwem zamkniętym w klatce. Wywołał on burzę w mediach społecznościowych, a tym samym wyzwolił w ludziach odruch braku tolerancji w stosunku do znęcania się nad zwierzętami, wyzwolił pokłady empatii do braci mniejszych.

Należy tu zaznaczyć, iż prawdziwą bohaterką naszej kampanii społecznej jest maleńka suczka Figa. Figa trafiła do Fundacji Towarzystwa Weterynaryjnego w sierpniu ub.r. Miała już wtedy padaczkę oraz niedoczynność tarczycy. Niestety postawiono podejrzenie kolejnej choroby: nadczynność nadnerczy (choroba Cushinga). Figa zaczęła tracić włos, dużo piła i jadła, często dyszała. Są to objawy typowe dla tej choroby. Niestety diagnostyka choroby Cushinga jest skomplikowana i wymaga wykonania wielu badań: badanie krwi, moczu, USG brzucha oraz specjalnych testów czynnościowych. Wiązało się to oczywiście ze sporymi kosztami, które znacznie przerosły emerytowaną właścicielkę. Figa trafiła pod skrzydła Fundacji, która zorganizowała i sfinansowała stosowne badania.

Na plakacie znajduje się również Monika Myziak, która jest członkiem Rady Fundacji Towarzystwa Weterynaryjnego i osobiście zajmowała się przypadkiem Figi. Całym sercem jest zaangażowana w życie lecznicy patronackiej Fundacji. W kolejnych wydaniach „Rynku Zoologicznego” to właśnie ona przybliży temat cichego bólu u zwierząt towarzyszących, jego oznak, symptomów, zróżnicowania gatunkowego.

Partnerzy kampanii społecznej wydają się dość zróżnicowani, co było kluczem ich doboru?

Wśród partnerów kampanii społecznej znalazły się zarówno już cyklicznie współpracujące z nami podmioty, takie jak np. „Rynek Zoologiczny”, który stanowi trzon medialnej współpracy branżowej naszych działań. Bardzo nas cieszy ciepłe przyjęcie ze strony mediów branżowych, takich jak „Zoobranża” czy „Animal Expert”. Naszym partnerem medialnym na dobre i na złe jest również Radio dla Ciebie, które współpracuje z Fundacją już od kilku lat i pomaga nam w nagłośnieniu przekazu kampanii społecznej podczas wejść antenowych. Niezmiernie cieszy nas aktywność nowych podmiotów, takich jak np. Warszawska Kolej Dojazdowa, która udostępniła nam swoje nośniki reklamowe na trasie Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Centralna. Niezmiernie ważna jest dla nas aktywność w ramach współpracy z Rynkiem Hurtowym Renk, Rynkiem Hurtowym Obroki, WSS Społem, które to podjęły współpracę w ramach partnerstwa na rzecz Fundacji. Wsparcie, jakiego udzieliła nam platforma White Press – zbiór 10 800 portali, 11 800 influencerów i 60 dziennikarzy – pozwoliło na dostęp do szerokiego grona ludzi, którzy mają realne przełożenie na swoich fanów. Odzew ze środowiska influencerów, którym nie jest obojętny los zwierząt, był dla nas zaskoczeniem. Do akcji włączyli się influencerzy gamingowi, modowi, lifestylowi, kulinarni, pełen wachlarz. „Głos Mordoru” to kolejny partner kampanii, dzięki któremu trafimy z przekazem do tzw. „korpo świata” na ul. Domaniewskiej w Warszawie. Przekrój współpracujących z nami podmiotów jest bardzo szeroki i zróżnicowany, gdyż właśnie taka jest grupa docelowa kampanii.


„Materiał promocyjny współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych”.

Joanna Mateja

koordynator projektów

Fundacja Towarzystwa Weterynaryjnego

tel. 730 330 622

j.mateja@towarzystwoweterynaryjne.org.pl

www.czujabol.org.pl

(0)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *