Strona główna Magazyn Temat miesiąca Trend na ekologiczne produkty zoologiczne
0

Trend na ekologiczne produkty zoologiczne

Trend na ekologiczne produkty zoologiczne

Coraz więcej konsumentów na świecie chętnie sięga po produkty ekologiczne, nazywane też organicznymi lub po prostu BIO. Okazuje się, że ten nowy trend przenika też do branży zoologicznej. Sklepy zoologiczne w Stanach Zjednoczonych, Niemczech czy Francji oferują już nie tylko certyfikowane karmy suche i mokre, ale również przekąski, szampony i inne kosmetyki do pielęgnacji pupili

 

Marcin Fajerski, redaktor naczelny magazynu EKOdostawcy

 

W 2014 r. w sektorze produktów zoologicznych można było zaobserwować globalną tendencję do premiumizacji karm, przekąsek, suplementów, kosmetyków i zabawek. Konsumenci zaczęli bowiem przywiązywać coraz większą wagę do składu i pochodzenia produktów dla zwierząt towarzyszących. W rezultacie znacząco wzrosło zapotrzebowanie na asortyment zoologiczny z certyfikatem rolnictwa ekologicznego i innymi oznaczeniami gwarantującymi wysoką jakość produktów.

Naturalne i funkcjonalne

Firmy oferujące organiczne produkty zoologiczne już od kilku lat podbijają największe targi w sektorze ekologicznej żywności i kosmetyków, takie jak Biofach w Norymberdze. Podczas tegorocznej ich edycji ponad 16 producentów prezentowało certyfikowane karmy lub produkty do pielęgnacji zwierząt towarzyszących. Z badań Euromonitor International wynika, że właściciele psów oraz kotów kładą coraz większy nacisk na jakość oraz funkcjonalność karm, aby lepiej zatroszczyć się o zdrowie i witalność swoich pupili. Okazuje się, że 1 na 4 niemieckich konsumentów kupuje żywność w jakości BIO dla swojej rodziny, bardzo chętnie przeznacza pieniądze także na zakup certyfikowanej karmy i innych produktów zoologicznych.

Zdrowy wzrost

Wg danych Organic Trade Association amerykański rynek ekologicznych karm i innych certyfikowanych produktów ekologicznych od 2002 r. zwiększył swoją wartość ponad dziesięciokrotnie, przekraczając próg ok. 5 mld dolarów. Agencja badawcza Packaged Facts podaje, że aktualnie ponad 63% właścicieli psów i 59% kotów w Stanach Zjednoczonych wyznaje pogląd, że wysokojakościowe karmy i inne produkty mają istotny wpływ na zdrowie ich czworonogów.

 

Potencjał w BIO

Ekologiczne produkty zoologiczne można też znaleźć na półkach większości sklepów w krajach Europy Zachodniej, m.in. we Francji i Włoszech. Konsumenci coraz chętniej sięgają po certyfikowane karmy, mimo iż mogą być one droższe o 30 lub nawet 50% od swoich konwencjonalnych odpowiedników.

Można oczekiwać, że wzrost zasobności portfeli i zwiększająca się świadomość konsumentów dotycząca potrzeb zwierząt towarzyszących będą miały bezpośrednie przełożenie na coraz lepszą sprzedaż organicznych, naturalnych i bezglutenowych produktów zoologicznych. Już teraz eksperci Euromonitor International prognozują, że w ciągu najbliższego dziesięciolecia będzie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów branży zoologicznej. Czy ten trend przyjmie się w Polsce? Nie wiadomo. Jak na razie skromny wybór karm w jakości BIO można odnaleźć na półkach ekologicznych delikatesów i niektórych sklepów zoologicznych.

(244)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Weź udział w konkursie Zoologiczne Rewolucje!

 

Celem Konkursu jest nagrodzenie właściciela, który przeprowadzi najlepszą rearanżację wnętrza swojego sklepu zoologicznego lub jego części, zgodnie z wytycznymi zawartymi w skrypcie przygotowanym przez dra Marka Borowińskiego, Shop Doctora i prowadzącego III edycję Akademii Rynku Zoologicznego.

 

Zwycięzca otrzyma wyjątkową nagrodę w postaci audytu Shop Doctora, o wartości 2500 zł!

  Zobacz szczegóły

(244)