Strona główna Magazyn Wywiady Skład Karmy – miłość do psów i kotów jest wpisana w naszą pracę
0

Skład Karmy – miłość do psów i kotów jest wpisana w naszą pracę

Skład Karmy – miłość do psów i kotów jest wpisana w naszą pracę

„Nie jest tak istotne, co jest na froncie opakowania, napisane wielkimi literami. Ważne jest to, czego producent użył do wyprodukowania karmy bądź przysmaków i co zawarł w informacji o składzie produktu. Tam właśnie kryje się cała prawda o nim. Stąd też się wzięła nasza nazwa – Skład Karmy.” O najlepszych produktach, pasji do pracy i wsparciu dla partnerów mówią Paweł Iwanow, prezes zarządu Składu Karmy oraz Michał Iwanow, współwłaściciel

Rozmawia: Weronika Szymaniak

 

Marka Fish4Dogs jest już na polskim rynku doskonale znana. Jednak nazwa firmy Skład Karmy nie jest jeszcze tak dobrze rozpoznawalna. Proszę powiedzieć, czym jest Skład Karmy?

Paweł Iwanow: Tak, Fish4Dogs jest jedną z marek, której jesteśmy wyłącznym dystrybutorem na polskim rynku. Pod naszymi skrzydłami jest już od ponad 5 lat. Od tej marki zaczynaliśmy. Natomiast Skład Karmy to firma, która jest wyłącznym dystrybutorem marek super premium dla psów i kotów takich jak: Fish4Dogs, Eden Holistic Pet Food, Forthglade, Nature, Fish4Cats i Moonlight Dinner.  Mamy również produkty pod własną marką Skład Karmy.

Michał Iwanow: Karmy i przysmaki, które oferujemy, wytwarzane są z najwyższej jakości składników, z zastosowaniem najwyższych standardów produkcji. W naszej ofercie są karmy suche i mokre, przysmaki oraz suplementy diety. Wszystkie te produkty są hipoalergiczne, wykonane tylko z naturalnych składników, bez konserwantów, sztucznych barwników, aromatów, wypełniaczy i ulepszaczy. Stawiamy na najwyższą jakość. Dobierając nowe produkty, bardzo uważnie czytamy ich składy. Stale staramy się edukować naszych partnerów biznesowych i klientów, by zwracali uwagę na to, co kupują i czym karmią swoich podopiecznych. Nie jest tak istotne, co jest na froncie opakowania, napisane wielkimi literami. To przeważnie czysty marketing. Ważne jest to, czego producent użył do wyprodukowania karmy bądź przysmaków i co zawarł w informacji o składzie produktu. Tam właśnie kryje się cała prawda o nim. Stąd też się wzięła nasza nazwa – Skład Karmy.

Poza Fish4Dogs dystrybuują Państwo również holistyczne karmy Nature oraz Eden. Jakie cechy produktu są dla Państwa najważniejsze? Co decyduje o dołączeniu marki do oferty?

M.I.: Przede wszystkim skład produktu. Bardzo dokładnie analizujemy to, z czego karma jest zrobiona, z jakich części zwierzęcia pochodzi mięso i w jaki sposób jest przetworzone, czy jest ona odpowiednio zbilansowana, czy zawiera zboża lub inne składniki alergizujące, czy zawiera sztuczne dodatki. Nasze karmy są ze świeżego mięsa, które ma najwyższą przyswajalność i wartość biologiczną. Nasze produkty są hipoalergiczne, w 100% naturalne, bez konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. Sprzedaż produktów zdrowych, wysokiej jakości, niosących zdrowie i komfort naszym czworonogom daje nieopisany luksus. Nam, jak i sklepom oraz gabinetom weterynaryjnym, z którymi pracujemy, bo wiemy, że sprzedajemy zdrowe produkty i nie musimy się wstydzić przed klientami.

P.I.: Poszukujemy karm, które są wykonane z produktów najwyższej jakości. Zależy nam, by nasze karmy i przysmaki przynosiły zdrowie czworonogom. I nie jest to tylko puste gadanie, rzucony frazes. My naprawdę w to wierzymy. Nasza filozofia jest taka, aby każdy, kto sięgnie po nasze produkty, miał 100% pewności, że podaje jedzenie najwyższej jakości, które nie zawiera żadnych „śmieciowych” dodatków, a każdy składnik wpływa na polepszenie jakości życia psów i kotów.

Wszystko zaczęło się w Państwa przypadku od Fish4Dogs, marki wprowadzonej z dużym sukcesem na polski rynek. Skąd pomysł na zoologię i dlaczego postawili Państwo w pierwszej kolejności właśnie na produkty z ryb?

M.I.: Wszystko zaczęło się od mojego psa Ollego – wyżła węgierskiego. Razem z żoną bardzo dbamy o to, co jedzą nasze dzieci, co jemy sami, jak również co jedzą nasze psy, bo mamy teraz już dwa. Jedzenie ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie, kondycję oraz to, jak się będziemy czuli na starość. Tak samo jest w przypadku psów. A wracając do  tego, jak to się zaczęło, Olli miał problemy skórne. Nasza koleżanka lekarz weterynarii, zasugerowała, że może to być alergia i powinniśmy zmienić karmę. Poleciła nam właśnie Fish4Dogs, jako karmę dla alergików, ze względu na jej unikalny skład. Karmy Fish4Dogs są oparte wyłącznie o mięso ryb, które bardzo rzadko wywołuje alergie. Jest lekkostrawne i wysoko strawne oraz zawiera kwasy Omega, które mają zbawienny wpływ na cały organizm psa. Kupiliśmy i Ollemu posłużyła. Problemy skórne zniknęły, do tego ma wspaniałą, lśniącą sierść, która przestała wypadać tak uporczywie. W ten sposób powstał pomysł, by się zająć dystrybucją tak fajnych produktów. Trudno było się nie skusić.

 

P.I.: Stwierdziliśmy z bratem, że założymy firmę rodzinną. Co prawda wcześniej nie pracowaliśmy w branży zoologicznej, ale doświadczenie z innych dziedzin oraz ogromne zamiłowanie do zwierząt i zdrowego trybu życia bardzo nam pomogło.

Od 2013 r., kiedy powstała firma, wykonali Państwo dużą pracę. Czy tajemnica sukcesu tkwi w odpowiednim zespole?

P.I.: Na pewno. Tak jak już wspomniałem, jesteśmy firmą rodzinną. Naszą podstawową dewizą jest to, że praca musi nieść radość i spełnienie, a do tego zawsze staramy się, by w firmie było miło i przyjemnie. Zatrudniając nowych pracowników, zawsze zwracamy uwagę na to „pozytywne zakręcenie” i to, czy „nadajemy na tych samych falach”. To jest fundamentem dobrej współpracy. W rezultacie mamy bardzo zgrany i przyjazny zespół. Wpływa to na relacje wewnątrz firmy, jak i na relacje z naszymi klientami. Jedną z zalet pracy w małej firmie, w przeciwieństwie do wielkich korporacji, jest to, że możemy sami tworzyć kulturę organizacyjną oraz zbiór wartości, które wspólnie wyznajemy.

 

M.I.: Ponadto jesteśmy miłośnikami i posiadaczami psów oraz kotów. Jest to wpisane w naszą pracę. Śmiejemy się w firmie, że każdy, kto u nas pracuje musi posiadać jakieś zwierzę. To one inspirują nas do wyszukiwania i oferowania takich produktów, które będą dla nich zdrowe i smaczne. W pracę wkładamy mnóstwo pasji i autentyczności. Ważne jest to, że praca to dla nas przyjemność, nie mniej istotne są dla nas również relacje z klientami. Napełnia nas radością i dumą to, że ludzie do nas piszą, dzwonią i dziękują, że nasza karma pomogła wyjść z choroby ich psu, że dzięki naszym produktom ich zwierzęta są w dobrej kondycji. Takie wiadomości potwierdzają, że obraliśmy dobry kierunek i napędzają do dalszego działania.

 

P.I.: Dzięki temu, że nasze produkty są naprawdę wyśmienitej jakości, mocno w nie wierzymy. Dużo łatwiej i przyjemniej jest je sprzedawać, niż udowadniać, że słabe karmy są super. Nasz skład sam się broni.

 

Jaka jest Państwa strategia jeśli chodzi o dystrybucję? Czy stawiają Państwo wyłącznie na przedstawicieli handlowych, czy w planach jest również współpraca z hurtem?

M.I.: Obecnie stawiamy na nasze „siły” sprzedaży. Strategia się sprawdza i nie planujemy jej w najbliższym czasie zmieniać. Stale rozwijamy nasz zespół handlowy, szukamy ludzi z pasją i doświadczeniem. Mam nadzieję, że coraz szersze grono właścicieli sklepów i gabinetów weterynaryjnych będzie miało okazję nas spotkać.

Nie da się ukryć, że Państwa produkty cieszą się dużą popularnością wśród świadomych opiekunów czworonogów, są dzięki temu chętnie wybierane do oferty przez właścicieli sklepów. Na co mogą liczyć placówki, które z Państwem współpracują? Jakie wsparcie zapewniacie sklepom?

M.I.: Zależy nam na dobrej współpracy z naszymi partnerami. Oprócz produktów bardzo dobrej jakości, jakie posiadamy, sklepy mogą też liczyć na wsparcie marketingowe. Oferujemy pełen pakiet próbek, wszelkie materiały POS, tj. plakaty, ulotki, także materiały wystawiennicze, typu regały, standy. Oklejamy witryny sklepów, szkolimy personel. Uczestniczymy w targach i wystawach, by budować świadomość marki, co ułatwia również pracę sklepom. Organizujemy kampanie w prasie branżowej, social mediach oraz Internecie.  Nasze produkty są zawsze dostępne, co jest bardzo ważne. Gdy klient się przyzwyczai do danej karmy, nie musi się martwić, że zostanie ona nagle wycofana z rynku. Mamy także dużą gamę produktów w obszarze danej marki oraz wiele marek, co daje ogromne pole wyboru. No i na koniec bardzo ważny punkt – jesteśmy zdecydowanymi przeciwnikami walki cenowej pomiędzy sklepami stacjonarnymi a Internetem. Według nas do niczego dobrego taka walka nie prowadzi. Zawsze rozmawiamy z naszymi partnerami, że warto konkurować jakością serwisu, indywidualnym podejściem do klienta, ciekawą ofertą, a nie prowadzić wojnę cenową. Wszystkich podzielających to stanowisko serdecznie zapraszam do współpracy.

P.I.: Nasze produkty są dla ludzi świadomych potrzeby zdrowego żywienia, dla tych, którzy stawiają na jedzenie wysokiej jakości i wiedzą, jaki ogromny wpływ na zdrowie ma to, co jemy. Również dla ludzi aktywnie spędzających czas z psami. Dlatego właśnie nawiązaliśmy współpracę z Joanną Hewelt – trzykrotną Mistrzynią Polski Obedience i finalistką Mistrzostw Świata oraz Markiem Rogalskim-Jancem – potrójnym Mistrzem Świata oraz Mistrzem Polski w Psich Zaprzęgach. Stali się oni ambasadorami naszych marek. Psy sportowe, aktywne, wymagają specjalnej diety, a nasze karmy spełniają wszelkie ich wymagania. Będziemy kontynuować tę współpracę, która budują świadomość naszych marek. To również wspomoże sklepy marketingowo.

M. I.: Bierzemy również udział w różnych konkursach na najlepsze produkty dla psów. Nasze jedzenie jest doceniane przez konsumentów, ponieważ nasze produkty zdobyły szereg nagród: dla najlepszej karmy suchej, dla najlepszej karmy mokrej, dla najlepszych suplementów diety, dla najlepszych przysmaków. Nasza firma została również ogłoszona Dobrą Marką 2018 w kategorii Jakość, Zaufanie, Renoma. W tym roku startujemy również w konkursie Top for Dog z karmą Eden. Zachęcamy do głosowania.

Co trzeba zrobić, aby móc sprzedawać Państwa marki w swoim sklepie? Czy trzeba spełnić określone warunki, żeby dołączyć do grona partnerów?

P.I.: Przede wszystkim trzeba mieć przekonanie do naszych produktów, spotkać się z jednym z naszych przedstawicieli lub napisać do nas e-maila. Resztą zajmiemy się już my. Kontakt na końcu wywiadu.

W jakich imprezach Państwo uczestniczą? Gdzie można się z Państwem spotkać w przyszłym roku?

M.I.: Uczestniczymy w targach zoologicznych, psich i kocich wystawach. Sponsorujemy również wiele  psich imprez – pikniki, dog trekkingi, zawody obedience, agility, frisbee. Jesteśmy obecni na różnego rodzaju konferencjach i sympozjach dotyczących psiego i kociego żywienia.

P.I.: W następnym roku z pewnością weźmiemy ponownie udział w Targach Zoologicznych Animals Days w Nadarzynie. Będziemy obecni na psich i kocich wystawach, ale ich planu jeszcze nie mamy, dlatego oczywiście jesteśmy otwarci na zaproszenia.

Jak kształtują się plany na najbliższą przyszłość? Czy czekają nas jakieś nowości? Oferta ulegnie rozszerzeniu?

P.I.: Stale szukamy nowych, intersujących produktów. Obserwujemy rynek, trendy na nim panujące, upodobania klientów. Zawsze stawiamy na produkty zdrowe i wysokiej jakości. Regularnie jeździmy na międzynarodowe targi branży zoologicznej, gdzie można znaleźć ciekawe marki nieobecne jeszcze na polskim rynku.

M.I.: Co do nowości, to właśnie teraz wprowadzamy nową markę na polski rynek. Jest to marka Forthglade z Wielkiej Brytanii z imponującym 45-letnim doświadczeniem w żywieniu psów. Producent ten stosuje wyjątkowo dobre surowce i ma bardzo ciekawe receptury. Wszystkie produkty podlegają jak najdelikatniejszej obróbce – gotowaniu na parze i tłoczeniu na zimno, co zapewnia maksymalne zachowanie wszelkich składników odżywczych oraz smaku. Dzięki procesowi tłoczenia na zimno karma jest wyjątkowo lekkostrawna i łatwo przyswajalna. W żołądku nie pęcznieje. Szybo rozpada się na małe cząstki, nie obciążając go. Specjalnie wyselekcjonowane składniki stanowią o najwyższej jakości wszystkich produktów Forthglade.  A my je już mamy w magazynie, chętnych zapraszam!

 

SKŁAD KARMY

tel. 796 047 024

e-mail: michal@skladkarmy.pl

www.skladkarmy.pl

 

(129)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *