Strona główna Magazyn Temat miesiąca Siła działań tkwi w synergii
0

Siła działań tkwi w synergii

Siła działań tkwi w synergii

„Kiedy spotyka się dwóch liderów mających głowy pełne pomysłów i chęci do realizowania wspólnych celów – nie może się to nie udać”. O partnerstwie, zasadach współpracy oraz zmianach dotyczących kooperacji z PETS International, które mają znaczenie dla polskich firm zoologicznych mówią Alicja Kulbicka, właściciel magazynu „Rynek Zoologiczny” oraz Corine van Winden, właściciel magazynu PETS International

Rozmawia: Mateusz Karatysz

 

Rozpoczynając naszą rozmowę chciałbym w pierwszej kolejności podziękować w imieniu swoim oraz całej redakcji „Rynku Zoologicznego” za otwartość na zmiany. Ufam, że wspólnie jeszcze skuteczniej połączymy
polskich producentów z zachodnimi odbiorcami, którym z kolei dostarczymy informacji, jakie pozwolą im śmielej inwestować swój kapitał na polskim rynku.

Przechodząc do sedna… Przez wiele lat magazyn „PETS International” kojarzony był w Polsce przede wszystkim z aktywnością Andrzeja Ceglarka, redaktora naczelnego magazynu „Pet Market”. Czym uwarunkowana została Pani decyzja o zmianie agenta i wejściu we współpracę z magazynem „Rynek Zoologiczny”?

Corine van Winden: Rzeczywistość, w jakiej funkcjonują wydawnictwa, zmienia się bardzo szybko. Opieranie się tylko i wyłącznie na prasie drukowanej nie daje już zabezpieczenia na przyszłość. Jako wydawcy jesteśmy z natury tego zawodu zobowiązani, by służyć branży jako platforma wymiany informacji nie tylko w formie tradycyjnej prasy drukowanej, ale również narzędzi online oraz konferencji. By wywiązywać się z tej misji jak najlepiej, szukamy partnerów na lokalnych rynkach, którzy podzielają naszą filozofię.

Jak przebiegać będzie w tym roku współpraca PETS International z partnerami z Polski?

v. W.: W ramach działań informacyjnych przygotowaliśmy dedykowany magazyn w wersji online prezentujący polską branżę zoologiczną. Będzie on dystrybuowany do wszystkich naszych klientów, po to, by pokazać, jak jest ona atrakcyjna.

Dzięki wiodącej pozycji „Rynku Zoologicznego” chcemy już w tym roku nawiązać jeszcze silniejsze relacje z naszymi obecnymi oraz nowymi partnerami. Zgodnie z naszymi ustaleniami jeszcze w tym roku będziemy brali wspólny udział w takich wydarzeniach, jak targi Pet Fair w Łodzi oraz organizowanym przez Was V Forum Branży Zoologicznej.

To znaczy, że właściwa współpraca pomiędzy „Rynkiem Zoologicznym” a firmami z Polski, zainteresowanymi kampanią na łamach „PETS International”, rozpocznie się z początkiem 2018 r. Jednak już teraz możemy zaoferować polskim kontrahentom rozwiązania internetowe.

v. W.: Dokładnie tak. Wracają do kanału online mogę zdradzić, że już we wrześniu startujemy z bezpłatnym narzędziem, które pozwoli na wyszukiwanie firm z branży zoologicznej na całym świecie, za pomocą komputera, tabletu bądź smartfonu. Oczywiście, by się wyróżnić, firmy te będą miały dużą swobodę w kreowaniu swoich „wizytówek”.

Nie tracimy jednak czasu i już teraz przygotowujemy się wspólnie do dwóch wydarzeń, które mają kluczowe znaczenie dla branży zoologicznej w Polsce w 2017 roku…

v. W.: Obecność na targach Pet Fair to dla mnie doskonała okazja, by osobiście spotkać się z naszymi partnerami – firmą Tropical oraz Dolina Noetci, ale również możliwość, by z Waszą pomocą poznać dobre polskie firmy, które szukają odbiorców np. w Europie Zachodniej – myślę, że bedziemy w stanie im pomóc.

V Forum Branży Zoologicznej przez wzgląd na swój charakter i specyfikę, jaka tam panuje sprzyjać będzie budowaniu relacji w półoficjalnej atmosferze. Podczas swojego wystąpienia będę też chciała przedstawić wszystkie możliwe narzędzia, dzięki którym możemy pomóc polskim firmom w zdobywaniu nowych rynków.

Zarówno „Rynek Zoologiczny”, jak i „PETS International” dysponują podobnym zestawem narzędzi budujących wizerunek firm i marek. Różnica jest taka, że „PI” działa globalnie, natomiast „RZ” regionalnie. Chciałbym zapytać, czy widzą Panie możliwość łączenia sił obydwu czasopism w celu kreacji rozmaitych inicjatyw, które w Europie Środkowej jeszcze nie funkcjonują? Mam np. na myśli wspólne działania zmierzające do wykreowania z targów Pet Fair wiodącej imprezy branży zoologicznej w Europie Środkowej?

v. W.: To połączenie sił właśnie nastąpiło. Świadczy o tym chociażby moja obecność na Pet Fair, czy V Forum Branży Zoologicznej. Ze względu na nasze wiodące pozycje: „Rynku Zoologicznego” w regionie oraz „PETS International” globalnie, jestem przekonana, że możemy zaoferować takie narzędzia, które pozwolą polskim firmom budować dystrybucję za granicą, ale również zaprezentować polski rynek, jako warty uwagi firmom zagranicznym.

Alicja Kulbicka: Przez 10 lat istnienia „Rynku Zoologicznego” na polskim rynku udało nam się za pomocą narzędzi takich jak choćby Akademia Rynku Zoologicznego czy Forum Branży Zoologicznej zbudować zintegrowaną społeczność zoologiczną, która z coraz większą świadomością sprzedażową czy marketingową podchodzi do swojej pracy. Targi Pet Fair są jednym z takich narzędzi, które póki co – na naszym lokalnym rynku – są jedyną silną marką targów zoologicznych B2B. Od kiedy ściśle współpracujemy z Pet Fair – zawsze powtarzamy, iż naszą ambicją jest stworzenie silnych targów zoologicznych, nie tylko ogólnopolskich – myślimy tu o naszym regionie tzn. CEE – czyli Central and Eastern Europe. Sądzę, że podjęcie współpracy z PI tylko zbliża nas do tego celu.

Przez wiele lat PETS International z wiadomych powodów nie był zainteresowany współpracą z „Rynkiem Zoologicznym”. Jak oceniają Panie tę zmianę sytuacji?

v. W.: Prowadzenie biznesu na rynku globalnym to dynamiczny proces. W ciągu ostatnich kilku lat ewoluowaliśmy z wydawcy prasy do pozycji moderatora społeczności zoologicznej. To oznacza, że szukamy takich partnerów, którzy są gotowi, by wejść z nami we współpracę na zupełnie nowych warunkach.

A.K.: Dzisiaj, jak słusznie zauważyła Corine, sama prasa drukowana to za mało. Współczesny świat, również mediów stawia przed nami niemałe wyzwania. Stąd szereg aktywności, które podejmujemy, by podtrzymać pozycję lidera na rynku, tj.: wsparcie targów Pet Fair; jedynego konkursu w branży kynologicznej TOP for Dog, oraz takie inicjatywy własne, jak Forum czy organizowana co miesiąc Akademia Rynku Zoologicznego prowadzona przez dra Marka Borowińskiego (shop doctora). Kolejnym krokiem, niejako intuicyjnie, było pójście jeszcze dalej i zdobycie partnera, dzięki któremu „Rynek Zoologiczny” będzie mógł się rozwijać tak samo dynamicznie, jak do tej pory sposób. Z drugiej strony myślę, że „PETS International” zyskuje kompetentnego partnera na polskim rynku i dostęp do wiedzy, którą będzie mógł się podzielić ze swoimi czytelnikami na całym świecie.

Czy widzi Pani jakieś inne pola do wspólnych aktywności pomiędzy „PETS International” a „Rynkiem Zoologicznym”?

A.K.: Model biznesowy „Rynku Zoologicznego” jest bardzo zbliżony do tego, co proponuje swoim partnerom i czytelnikom „PETS International”. Kiedy podczas naszego pierwszego spotkania na początku tego roku biznesowy parter Corine – dr Gerard de Niet – zapytał mnie, jak widzę naszą współpracę i powiedział „dream on” w mojej głowie pojawiły się już pierwsze pomysły. Nie będę ich jeszcze dzisiaj zdradzać, natomiast mogę powiedzieć, że będą to aktywności jeszcze nie realizowane do tej pory na naszym rynku.

Kończąc już chciałbym się dowiedzieć, czego życzyłybyście sobie Panie w wyniku współpracy? Czy są jeszcze jakieś obszary, w których wzajemna współpraca może dostarczyć Paniom nowych doświadczeń?

v. W.: Nie jesteśmy konkurencją, dlatego nasza współpraca polegać będzie na wymianie doświadczeń i informacji dotyczących rynku polskiego oraz globalnej branży zoologicznej. Myślę, że przed nami szerokie pole do działania chociażby przy naszej e-learningowej platformie GlobalPETS Academy. To jednak nie wyczerpuje listy aktywności, które możemy realizować wspólnie.

A.K.:  Każda zmiana to nowe doświadczenie. Kampania reklamowa, którą zainicjowaliśmy, aby poinformować naszych klientów o partnerstwie z PETS Iinternational pt. „Razem możemy więcej” jest kwintesencją dzisiejszego rynku. Siła działań tkwi w synergii. A kiedy spotyka się dwóch liderów mających głowy pełne pomysłów i chęci do realizowania wspólnych celów – nie może się to nie udać.

 

 

(118)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Weź udział w konkursie Zoologiczne Rewolucje!

 

Celem Konkursu jest nagrodzenie właściciela, który przeprowadzi najlepszą rearanżację wnętrza swojego sklepu zoologicznego lub jego części, zgodnie z wytycznymi zawartymi w skrypcie przygotowanym przez dra Marka Borowińskiego, Shop Doctora i prowadzącego III edycję Akademii Rynku Zoologicznego.

 

Zwycięzca otrzyma wyjątkową nagrodę w postaci audytu Shop Doctora, o wartości 2500 zł!

 

Zobacz szczegóły

(118)