Strona główna Magazyn Wywiady Pet Lux – sklep dla tych, którzy nad cenę stawiają jakość
0

Pet Lux – sklep dla tych, którzy nad cenę stawiają jakość

Pet Lux – sklep dla tych, którzy nad cenę stawiają jakość

„Mamy wizję taką, jak każdy, kto myśli o rozwoju własnej sieci sprzedaży. Chcemy sukcesywnie zwiększać liczbę punktów i skupić się na sprzedaży marki własnej akcesoriów”. O pierwszych miesiącach funkcjonowania sklepu i planach stworzenia sieci sklepów mówi Daria Gorzelniak, właścicielka sklepu i salonu groomerskiego Pet Lux

Rozmawia: Mateusz Karatysz

Chociaż na bieżąco monitoruję ewolucję sklepu, którego projekt miałem możliwość dla Państwa przygotować, to jednak Państwo są w sklepie na co dzień. Proszę powiedzieć, jak Pet Lux został przyjęty przez mieszkańców Wolsztyna?

Zostaliśmy przyjęci bardzo pozytywnie. Chcieliśmy nadać świeżości temu, co istniało i funkcjonowało dotychczas w branży zoologicznej na lokalnym rynku i nam się to udało. Nie da się zadowolić wszystkich, bo niekoniecznie to, czego oczekuje jeden klient, jest tym, czego chce drugi, ale grupa docelowa, do której kierujemy nasze usługi i produkty komentuje pracę sklepu bardzo pozytywnie. Umieszczając w nazwie słowo LUX daliśmy do zrozumienia klientom, że daleko nam do marketów i nie kupią u nas tego, co markety oferują. Na szczęście świadomość klientów o potrzebach ich pupili jest coraz większa, przez co wzrasta zainteresowanie produktami wyższej jakości, zarówno karmami, przysmakami, jak i akcesoriami.

Jaki wpływ na otwarcie sklepu miał fakt, że już znacznie wcześniej prowadziła Pani rozpoznawalny w Wolsztynie salon groomerski?

Ogromny. Moją bazą są stali klienci, którzy korzystali z usług salonu od lat. W związku z tym, wraz z przeniesieniem salonu do nowej lokalizacji, stali się w dużej części klientami sklepu. Produkty, które polecałam, ale nie miałam na nie miejsca w salonie groomerskim, są teraz dostępne w sklepie.

Przeniesienie salonu groomerskiego do nowej lokalizacji nie wpłynęło negatywnie na liczbę klientów?

Przeciwnie. Klientów salonu przybyło wraz ze zwiększającą się liczbą klientów sklepu. Niestety, obecnie nie jesteśmy w stanie obsłużyć wszystkich, ale to kwestia czasu. Pracujemy nad tym.

Otwierając sklep Pet Lux, założyli Państwo, że sprzedawane w nim będą wyłącznie produkty z wysokiej półki, a karma nie będzie rozważana. Czy lokalny rynek mocno zweryfikował Państwa plany?

Co dziwne, nie. Owszem, pojawiały się komentarze krótko po otwarciu, że brakuje karm na wagę, ale w naszej mocy i w naszym interesie jest uświadomić klienta o wadach rozważania, zaproponować mu alternatywę, jak np. próbka karmy w celu sprawdzenia preferencji smakowych jego pupila, i kolejno sprzedać co najmniej 1 kg karmy fabrycznie pakowanej. Konsekwentnie trzymamy się tej drogi, nadal nie planujemy rozważać i sztukować. Mam nadzieję, że po upływie kolejnych 8 miesięcy powiem to samo.

Jak dużo korekt w asortymencie musieli Państwo dokonać?

Większość naszego asortymentu to produkty, w które sami wierzymy i z czystym sumieniem możemy się pod nimi podpisać. Dążymy do tego, by nasi klienci też w nie uwierzyli, jak np. poszczególne karmy czy kosmetyki.  Dla wielu osób  te produkty to nowość i chętnie po nie sięgają. W zależności od informacji zwrotnej produkt albo zostaje, bo ma dobre opinie, albo wymieniamy go na inny.  Niestety nie mogło zabraknąć produktów chybionych, zarówno wśród karm, jak i akcesoriów, ale nie było ich też nie wiadomo jak dużo.

Koncepcja sklepu luksusowego siłą rzeczy kierowana jest do węższej grupy klientów. Czy mając wiedzę z ostatnich 8 miesięcy funkcjonowania placówki będą Państwo chcieli otworzyć się na klientów mniej zamożnych?

My nie zamykamy się na klientów mniej zamożnych, czy otwieramy na tych bardziej. Kierujemy naszą ofertę do tych, którzy nad cenę stawiają jakość. Nierzadko zdarza się, że jakość ma większe znaczenie dla tych mniej zamożnych. Ponadto luksus w naszym sklepie polega na łatwości w poruszaniu, na przestrzeni, na odpowiedniej ekspozycji towaru oraz fakcie, że nie rozważamy i nie sztukujemy. Nieustannie pracujemy nad tym, by postrzegali tak nas wszyscy klienci i przede wszystkim ci, których wyraz LUX w nazwie może odstraszać.

Na horyzoncie kolejne otwarcie. Wiem, że są Państwo po rozmowach z właścicielem lokalizacji pod Poznaniem. Kiedy może powstać kolejny sklep Pet Lux? 

Zgadza się, dokładamy wszelkich starań, by do końca roku pojawił się drugi sklep, wszystko wskazuje na to, że będą to bliskie okolice Poznania, ale nie zamykamy się na inne lokalizacje.

Czy on również będzie połączony z salonem groomerskim?

Chcielibyśmy, natomiast czy nam się uda, to się okaże. Zarówno lokal musi spełniać określone warunki jak i osoba, która za grooming miałaby tam być odpowiedzialna.

Rozwój biznesu, w kierunku sieci sklepów z całą pewnością będzie wymagał od Państwa zdolności do przeniesienia kompetencji na kierowników, ale również stworzenia standardów funkcjonowania sieci. Są Państwo mentalnie gotowi na to, by przekazać kompetencje na niższe szczeble?

Nadzorowaliśmy już w przeszłości pracę większej liczby placówek, co prawda nie w branży zoologicznej, ale minimum doświadczenia dzięki temu udało nam się zdobyć. Teraz postaramy się wykorzystać tę wiedzę i zorganizować firmę tak, by możliwie jak najbardziej usprawnić rozwój i funkcjonowanie zarówno obecnego sklepu, jak i każdego następnego.

Otwarcie drugiej placówki będzie też wymagało zatrudnienia kolejnych pracowników. Rynek pracy jest dzisiaj trudny dla pracodawców. Znalezienie sprzedawcy czy groomera może nie być takie łatwe…

Owszem, nie jest łatwo znaleźć dobrego pracownika, ale nie jest to niewykonalne, na rynku pracy jest sporo młodych osób być może bez doświadczenia, ale pełnych ambicji i otwartych, które chcą się rozwijać i czekają na swoją szansę. Natomiast jeśli mówimy o groomerach, sama wiem najlepiej, ile trwa zdobycie doświadczenia, zarówno w pracy psiego fryzjera. W takim wypadku najlepiej szukać współpracowników już obecnych na rynku pracy.

Kończąc już proszę powiedzieć, czy mają Państwo jakąś długoterminową wizję tego, jak Pet Lux ma wyglądać za kilka lat? Co chcieliby Państwo osiągnąć?

Mamy wizję taką, jak każdy, kto myśli o rozwoju własnej sieci sprzedaży. Chcemy sukcesywnie zwiększać liczbę punktów i skupić się na sprzedaży marki własnej akcesoriów.

 

(155)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *