Strona główna Magazyn Wywiady Pet Expo to nasz wspólny sukces
0

Pet Expo to nasz wspólny sukces

Pet Expo to nasz wspólny sukces

W przypadku targów sukces to pewnego rodzaju symbioza. Jeśli na wydarzeniu swoją ofertę prezentuje znaczące grono wystawców, odwiedzający mają powód, by na nie przyjechać”. O przygotowania do targów Pet Expo, kluczowych faktach dotyczących pierwszej edycji oraz o nowym projekcie PET EXPO SHOW mówią Edyta Winiarska i Zbigniew Joniec, organizatorzy targów Pet Expo

Rozmawia: Mateusz Karatysz

Zacznijmy od faktów. Pet Expo w liczbach to dzisiaj?

10 900 m kw. powierzchni hali, na której ofertę zaprezentuje 172 wystawców, a powierzchnia zajęta przez firmy to ponad 4 600 m kw. To rekordowe targi pod każdym względem.

To niewątpliwy sukces, ale co dalej? Przez ostatnie lata rozwój targów utożsamialiśmy z rozwojem powierzchni wystawienniczej zapełnionej stoiskami. Wy tę powierzchnię zapełniliście w Bydgoszczy, podczas pierwszej edycji targów. Czy to znaczy, że osiągnęliście maksimum możliwości rozwoju dla Pet Expo?

O sukcesie będziemy mogli mówić dopiero po zakończeniu targów, ale życzmy sobie i całej branży zoologicznej, by tak było. To prawda, że najistotniejszym miernikiem targów jest powierzchnia zajęta przez firmy z branży, a nie przez wystawy zwierząt, stowarzyszenia czy stoisko z jedzeniem. My tej powierzchni nie wliczamy w podawane przez nas liczby, bo tak jest zgodnie ze sztuką targową. I jakby każdy organizator targów w ten sam sposób podawał statystykę, to łatwiej byłoby porównać imprezy. Dlatego z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że tegoroczna edycja targów PET EXPO jest rekordowa pod względem zajętej powierzchni. Wracając do Twojego pytania, mamy ogromną nadzieję, że PET EXPO 2019 to dopiero początek. Będziemy dokładać wszelkich starań i włożymy mnóstwo pracy, by kolejne edycje biły rekordy poprzednich.

Zapytam inaczej: przez jaki pryzmat oceniać dzisiaj sukces poszczególnych imprez B2B w branży zoologicznej? Pet Expo to nie jedyne targi, w jaki sposób planujecie komunikować swoje przewagi?

Odpowiadając jednym słowem: FREKWENCJA. W przypadku targów sukces to pewnego rodzaju symbioza. Jeśli na wydarzeniu swoją ofertę prezentuje znaczące grono wystawców, odwiedzający mają powód, by na nie przyjechać. W jednym miejscu i czasie mogą zapoznać się z bogatą ofertą produktową, nowościami na rynku, a przede wszystkim skorzystać ze specjalnych ofert promocyjnych. Natomiast wystawcy zadowoleni są tylko wtedy, gdy na targi odwiedza jak najwięcej klientów, szczególnie tych branżowych. Połowa sukcesu za nami, tak jak już wspominaliśmy, na targach zaprezentuje się rekordowa liczba wystawców, teraz muszą tylko dopisać odwiedzający i dopiero wtedy będziemy mogli mówić o SUKCESIE.

Profesjonalizm, doświadczenie i wysoka jakość świadczonych usług – to cechy, które nas wyróżniają. Uważamy, że zaufanie toklucz do budowania dobrych relacji biznesowych, to czynnik, dzięki któremu współpraca może być owocna i długofalowa. Wystawcy obdarzyli nas zaufaniem, a my dokładamy wszelkich starań, by ich nie zawieść. Włożyliśmy w PET EXPO ogrom pracy, by dać naszym kontrahentom nową jakość targów. I mamy nadzieję, że oni też tak to oceniają.

Wróćmy do początków. Rozpoczynając przygotowania do pierwszej edycji, planowaliście taki rozmach?

Szczerze mówiąc, tak. Od samego początku chcieliśmy dać wystawcom więcej niż do tej pory. W trakcie przygotowywania targów rodziły się nowe pomysły, projekty, dochodzili nowi partnerzy, by ostatecznie dać taki kształt PET EXPO, jaki będą mogli wszyscy zobaczyć, już 13-15 września w Bydgoszczy. Jedną z pierwszych nowości była Strefa Małych Firm, w której ofertę zaprezentuje ponad 20 przedsiębiorców. To naprawdę dużo, biorąc pod uwagę, że większość z nich będzie po raz pierwszy na targach biznesowych. W końcu zrealizowaliśmy też pomysł Igora Gębarowskiego z firmy Dibaq, który parę lat temu wyszedł z inicjatywą stworzenia na targach sklepu pokazowego. Kolejny projekt to DIAMENTY ZOOLOGII. Pierwszy konkurs w branży zoologicznej, w którym produkty poddawane są analizie, testom, a następnie ocenie przez grono ekspertów. Zaprosiliśmy do współpracy aż 19 osób. Każdy z członków kapituły ocenił tylko te produkty, na których zna się najlepiej, dzięki temu ocena jest rzetelna, przemyślana, a przede wszystkim jawna. Do udziału w DIAMENTACH zostało zgłoszonych aż 76 produktów. Jest to bardzo dobry wynik. I tutaj też poszliśmy o krok dalej, wydając katalog DIAMENTÓW ZOOLOGII, jako dodatek do kujawsko-pomorskiego „Newsweeka”. Dzięki temu ze zgłoszonymi produktami zapoznają się czytelnicy gazety, czyli w większości klienci ostateczni, a na targach informator otrzymają wszyscy klienci branżowi. Warto tutaj również wspomnieć, że PET EXPO obudowane jest szeregiem warsztatów, konferencji, prelekcji czy szkoleń. Jesteśmy przekonani, że każdy znajdzie coś dla siebie.

W takim razie może opowiesz coś więcej o wydarzeniach towarzyszących, jakie zaproponowaliście wystawcom i zwiedzającym podczas tegorocznej edycji targów PET EXPO?

Program zarówno dla klienta branżowego, jak i indywidualnego jest bardzo bogaty. Ale zacznijmy od wystawców. Wspólnie z Media Impact Polska, biurem reklamy Ringier Axel Springer zorganizowaliśmy szkolenie, a raczej warsztaty z marketingu internetowego. Trzech doświadczonych specjalistów przekaże potężną dawkę wiedzy z zakresu content marketingu, nowoczesnej komunikacji oraz skuteczności wideo w Internecie. Natomiast klienci branżowi będą mogli wziąć natomiast udział w konferencji „Komunikacja Psów”, podczas której jednym z prelegentów będzie Federico Bettoni – ekspert w tresurze psów. Zapraszamy również do udziału w konferencji weterynaryjnej „Polepszyć los”, w edycji specjalnej Akademii Rynku Zoologicznego, X jubileuszowej edycji Mistrzostw Polski w Strzyżeniu Psów, a także w szeregu szkoleń. Pełny program targów znajduje się na naszej stronie www.petexpo.pl. Miłośnicy zwierząt będą mogli wziąć udział w grze miejskiej z psem, zobaczyć pokazy psów, miniwystawę alpak, a także uczestniczyć w licznych prelekcjach o hodowli i pielęgnacji zwierząt domowych. A pasjonaci akwarystyki będą mogli podziwiać pracę najlepszych aquascaperów w Polsce podczas III edycji Polish Aquascaping Contest.

Wyobrażam sobie, że jako osoby, które tworzą pierwszą imprezę branżową na własny rachunek i pod własną marką napotkaliście wiele wyzwań. Zacznijmy od tych mniej przyjemnych. Co Was negatywnie zaskoczyło podczas prac na Pet Expo?

Ludzie, a przede wszystkim ich brak odpowiedzialności, lojalności. Na szczęście to jednostki. Dzięki nim jesteśmy mądrzejsi o nowe doświadczenia, a przede wszystkim wiemy, że mamy lojalnych partnerów, na których zawsze możemy liczyć. I w tym miejscu dziękujemy „Rynkowi Zoologicznemu”, Agencji AP360, Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego i KTD.

Z drugiej strony macie doświadczenie zarówno ze strony organizacyjnej, jak i wystawienniczej – czy ono pomogło przygotować satysfakcjonującą ofertę dla wystawców?

Mamy nadzieję, że nie tylko dla wystawców, ale także odwiedzających. A to wszystko okaże się już 13-15 września. I wtedy warto to pytanie skierować do nich.

Czy jesteście już gotowi, by ujawnić dalsze plany dotyczące Pet Expo?

Tak. Kolejna edycja targów PET EXPO odbędzie się 17-19 września 2021 r. w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym. Dołożymy wszelkich starań, by PET EXPO za dwa lata miało charakter międzynarodowy.

Wiem, że przygotowaliście zupełnie nowy projekt. Czy możecie już dzisiaj powiedzieć branży, co to będzie?

Nowy projekt to PET EXPO SHOW, nie chcielibyśmy nazywać tego wydarzenia targami, bo targi to miejsca robienia interesów i nawiązywania relacji oraz kontaktów biznesowych. A PET EXPO SHOW to event dla właścicieli i miłośników zwierząt, obudowany ciekawym programem wydarzeń towarzyszących, od wystaw, przez pokazy, po prelekcje. Natomiast tej wersji imprezy też chcemy nadać nową jakość.

Kiedy startujecie z kampanią informacyjną tych wszystkich imprez?

Po urlopie (śmiech), a tak na poważnie to pod koniec października.

(0)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *