Strona główna Magazyn Wywiady PET EXPO – podążamy za głosem branży
0

PET EXPO – podążamy za głosem branży

PET EXPO – podążamy za głosem branży

„Tak jak wspomniałem wcześniej, dla nas najważniejsza jest opinia wystawców, to oni w dużej mierze zdecydowali, jak będzie wyglądać PET EXPO. To w końcu nasz wspólny projekt”. O nowych targach branżowych, planach zorganizowania wydarzenia numer 1 w Europie Środkowo-Wschodniej oraz największej kampanii medialnej w branży zoologicznej mówi Zbigniew Joniec, organizator targów Pet Expo
Rozmawia: Mateusz Karatysz
Na początku marca zdecydowaliście się zakomunikować nowy projekt targów w branży zoologicznej – PET EXPO. Jakie były reakcje wystawców?
Oficjalnie pierwsza informacja o targach PET EXPO ukazała się w marcowym numerze „Rynku Zoologicznego”, natomiast rozmowy z wystawcami rozpoczęły się z końcem 2017 roku. Słowem kluczem przy organizacji PET EXPO jest profesjonalizm. Dlatego nasze działania rozpoczęliśmy od zbadania rynku i nastrojów w branży, przeprowadziliśmy szereg rozmów z czołowymi graczami i wspólnie z nimi podjęliśmy decyzję o organizacji wydarzenia. Reakcje wystawców były bardzo pozytywne, wiele firm zaoferowało nam swoją pomoc, czujemy także ich większe zaangażowanie w projekt i wsparcie. Utwierdza nas to w przekonaniu, że decyzja była słuszna, a przede wszystkim daje nam więcej energii i motywacji do działania. Dziękujemy wszystkim, którzy obdarzyli nas swoim zaufaniem.
Do kogo skierowane będzie PET EXPO?
PET EXPO to wydarzenie branżowe. Podczas targów swoją ofertę zaprezentują producenci, dystrybutorzy oraz hurtownie z Polski i zagranicy. A głównymi odbiorcami będą klienci branżowi –hurtownie, sklepy stacjonarne i internetowe, lecznice weterynaryjne, salony pielęgnacji i hotele dla zwierząt, groomerzy i hodowcy, a także kupcy oraz osoby decyzyjne z sieci sklepów zoologicznych i marketów. Dwa pierwsze dni będą przeznaczone wyłącznie dla klientów biznesowych.
Ostatni dzień targów, niedziela, będzie otwarta także dla klientów indywidualnych. Tego dnia dla miłośników zwierząt zostanie przygotowany bogaty program wydarzeń towarzyszących, a dla wystawców będzie to doskonała okazja do budowania i wzmacniania wizerunku marki wśród odbiorców końcowych. Z doświadczenia wiemy, że stoiska, na których wystawcy organizują atrakcje cieszą się dużo większym zainteresowaniem, dzięki temu marka jest lepiej postrzegana i bardziej zapada w pamięć. Minęły już te czasy, kiedy wystarczyło rozdawać próbki czy ulotki, teraz trzeba klienta zaprosić na stoisko, opowiedzieć o produkcie, by ostatecznie w sklepie szukał właśnie jego.
Nowością będzie specjalna strefa dedykowana mikro- i małym przedsiębiorstwom.
A cóż to takiego?
Zdajemy sobie sprawę, że dla mikro- lub małego przedsiębiorstwa oraz startupów udział w targach to zbyt duże obciążenie finansowe. Często minimalna powierzchnia oferowana przez organizatorów to 6 lub 9 m kw. Przy ogólnym rozrachunku kosztów związanych z udziałem w wydarzeniu to zbyt dużo. Dlatego przygotowaliśmy dla nich specjalną ofertę, która dotyczyć będzie tylko 4 m kw. powierzchni wystawienniczej.
Co zadecydowało o stworzeniu takiej koncepcji targów?
Głos branży. Tak jak wspomniałem wcześniej, dla nas najważniejsza jest opinia wystawców, to oni w dużej mierze zdecydowali, jak będzie wyglądać PET EXPO. To w końcu nasz wspólny projekt.
Jakie możliwości dla przeprowadzenia takiego wydarzenia daje Bydgoskie Centrum Targowo-Wystawiennicze?
Po pierwsze Bydgoskie Centrum Targowo-Wystawiennicze to jeden z najnowszych i najbardziej nowoczesnych obiektów na mapie targowej w Polsce. Budynek został oddany do użytku we wrześniu 2015 r., spełnia najwyższe standardy techniczne i logistyczne. Powierzchnia wystawiennicza trzech hal targowych wynosi 10 900 m kw. i nie jest ograniczona barierami architektonicznymi. Taka powierzchnia daje nam perspektywę rozwoju branżowych targów zoologicznych w Polsce. Kolejny atut BCTW to obszerna antresola, na której w niedzielę odbędą się wystawy małych zwierząt. W obiekcie znajdują się cztery wielofunkcyjne sale wyposażone w sprzęt audiowizualny, w których zostaną zorganizowane konferencje, szkolenia i seminaria. Niewątpliwym atutem BCTW jest ogromny parking, z którego będą mogli korzystać nie tylko wystawcy, ale także zwiedzający.
Pierwsza edycja dopiero przed nami, jednak pewne założenia długoterminowe zapewne poczyniliście. W jakim kierunku będziecie rozwijać PET EXPO?
Naszym głównym zadaniem jest stworzenie kluczowych targów dla branży zoologicznej w Europie Środkowo-Wschodniej, a następnie utrzymanie pozycji lidera na rynku.
Jakie korzyści z udziału w targach będą mogli odnieść wystawcy?
Udział w targach PET EXPO niesie ze sobą szereg korzyści zarówno ekonomicznych, jak i wizerunkowych. A sprzedaż i budowanie pozycji marki to słowa klucze. Oznacza to, że PET EXPO to idealne miejsce dla wystawców, by porozmawiać z obecnymi i potencjalnymi klientami, zyskać nowych kontrahentów i partnerów biznesowych, wypromować nowe produkty, wzmocnić wizerunek firmy, uzyskać bezpośrednią opinię o marce, poznać ofertę i plany konkurencji, a dzięki tym działaniom zwiększyć obroty firmy. Żadne inne narzędzie marketingowe nie daje tylu korzyści biznesowych, co targi.
Mając doświadczenie wystawcy, na pewno znasz słabe strony dotychczasowych imprez targowych. Jakie one są?
Pracując w jednej z największych firm zoologicznych uczestniczyłem w najważniejszych wydarzeniach branży zoologicznej, zarówno w kraju, jak i za granicą, a oprócz tego brałem również udział w licznych wystawach zwierząt. Z mojego punktu widzenia, jako byłego wystawcy, pierwszym błędem jest nadużywanie słowa targi oraz określenie wszystkich imprez mianem największych. Kolejny błąd to brak doświadczenia w organizacji wydarzeń targowych oraz znajomości oczekiwań branży. Dlatego naszym największym atutem jako organizatorów jest spojrzenie na PET EXPO z punktu widzenia wystawcy i osoby organizującej targi.
Czy możecie zdradzić, kto potwierdził już swój udział?
Odpowiadając na to pytanie nie zdradzimy żadnej tajemnicy, ponieważ na naszej stronie internetowej pet-expo.pl od ponad miesiąca można przeczytać, kto potwierdził swój udział. Swoją ofertę podczas PET EXPO zaprezentują, m.in.: P.W. Hobby, Zolux, Josera, Canifel Dorota Wirska, Aqua Nova, Oase, Bozita czy Erbe Animals. Lista wystawców powiększa się każdego dnia, ponieważ każdy chce zająć jak najlepszą lokalizację stoiska, a żeby sobie to zagwarantować, należy jak najszybciej zgłosić chęć udziału.
Czy jest już dostępny oficjalny cennik powierzchni wystawienniczej i dodatkowych działań promocyjnych?
Tak, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wystawców, od kwietnia do października firmy będą mogły zamówić powierzchnię na preferencyjnych warunkach, a kolejność zgłoszeń będzie decydować o lokalizacji stoiska. Na stronie pet-expo.pl dostępne są już dokumenty zgłoszeniowe. Hala w Bydgoszczy daje wiele możliwości dodatkowej promocji, dzięki czemu wystawcy będą mogli w znaczący sposób zaznaczyć swoją obecność. Biorąc udział w targach w roli wystawcy, wiem, że takie działania są bardzo ważne.
Brzmi kusząco. A czy wśród elementów dodatkowej promocji jest jakaś perełka?
Tak, do moich faworytów należą reklamy na elewacji budynku i banery w holu głównym. To idealne miejsca do zaprezentowania firmy i podkreślenia, kto jest głównym graczem na rynku. Będąc wystawcą decydowaliśmy się na takie formy reklamy.
W jaki sposób zamierzacie promować PET EXPO wśród potencjalnych wystawców?
Kampania PET EXPO będzie wielotorowa. Podjęliśmy współpracę z Agencją Kreatywną Moon Fox, która jest odpowiedzialna za stronę wizualną targów. Tak jak powiedziałem na początku, słowem kluczem PET EXPO jest profesjonalizm, a takie projekty wychodzą „spod ich pióra”. Na łamach „Rynku Zoologicznego”, który jest wyłącznym partnerem branżowym PET EXPO zostanie przeprowadzona największa do tej pory kampania targów zoologicznych w Polsce. Reklamy będą ukazywać się także w innych czasopismach, ponieważ zależy nam na jak najszerszym dotarciu do wystawców i zwiedzających. W maju wybieramy się na Interzoo, by promować PET EXPO. Duży nacisk kładziemy na Internet, dlatego przygotowaliśmy rozbudowaną stronę internetową, na której oprócz formularzy, znajduje się kompendium wiedzy na temat udziału w targach. Oczywiście, będziemy chcieli też odwiedzić jak najwięcej naszych partnerów i potencjalnych wystawców osobiście.
Z pewnością dla wystawców istotna będzie obecność właścicieli sklepów zoologicznych. Jaki macie pomysł na zachęcenie sklepów do przyjazdu na PET EXPO?
Jak już wspomniałem, naszym celem jest stworzenie kluczowych targów zoologicznych o charakterze biznesowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Szacujemy, że na PET EXPO swoją ofertę zaprezentuje blisko 200 wystawców z Polski i zagranicy, przygotowując jednocześnie specjalną ofertę rabatową dla przedstawicieli branży zoologicznej. To będzie najlepszym argument, by przekonać właścicieli sklepów zoologicznych do wizyty na PET EXPO.
Jakie aktywności związane z targami zrealizowaliście do tej pory, a jakie realizujecie w tej chwili?
Przede wszystkim przeprowadziliśmy wnikliwą analizę rynku i szereg rozmów z wystawcami, co dało nam pełny obraz sytuacji i trendów branży zoologicznej. Dzięki temu mogliśmy dostosować koncepcję i stronę wizualną targów do potrzeb rynku. Targi PET EXPO są imprezą skierowaną przede wszystkim do profesjonalistów. Dlatego strona internetowa będzie funkcjonować w kilku językach, ponieważ zależy nam na międzynarodowym charakterze targów. Na pet-expo.pl dostępne są formularze zgłoszeniowe, które można wypełnić online lub pobrać i wypełnić elektronicznie. Podjęliśmy współpracę z ekspertami z różnych dziedzin związanych nie tylko z zoologią, ale także biznesem, którzy będą dzielić się swoją wiedzą i poradami na naszym profilu facebookowym. Gotowy jest już wstępny plan hali, a wystawcy dokonali pierwszych rezerwacji powierzchni wystawienniczych. I tak naprawdę oprócz wyjazdu na Interzoo, naszym priorytetem jest dostosowanie stoisk do potrzeb wystawców, by mogli jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę, a my będziemy służyć fachowym doradztwem.

(327)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *