Strona główna Magazyn Wywiady Partnerstwo i zaufanie w biznesie
0

Partnerstwo i zaufanie w biznesie

Partnerstwo i zaufanie w biznesie

O wielkim święcie Bayer Animal Health, a także o satysfakcji płynącej z wdrożonych dotychczas projektów i planach marki na przyszłość opowiada Jerzy Tomczak, szef działu sprzedaży

Rozmawia: Patryk Pawłowski

Kiedy rozmawialiśmy ostatnim razem, byli Państwo u progu wprowadzenia na rynek nowej inicjatywy – Apteczki Futrzaka, a sprzedaż jednego z Państwa flagowych produktów – obroży Foresto – przekraczała milion egzemplarzy. Jak dziś, czyli po dwóch latach od tej rozmowy, opisałby Pan pozycję tych projektów?

Apteczka Futrzaka umożliwia wizualne wyodrębnienie kategorii preparatów przeciwpasożytniczych w przestrzeni sklepu, a tym samym wydobycie olbrzymiego potencjału, jaki w tej kategorii drzemie. Obecnie projekt wchodzi w kolejną fazę – w ramach przygotowań do sezonu wyprodukowana została kolejna pula Apteczek, o udoskonalonej, nieco zmodyfikowanej konstrukcji oraz nowych, atrakcyjnych oznaczeniach. Projekt nabiera zatem tempa.

Natomiast sprzedaż naszego sztandarowego produktu – obroży Foresto – od momentu jego wprowadzenia na rynek przekroczyła już 3 miliony sztuk. To znakomita liczba, zważywszy na to, że nasz produkt chroni przed kleszczami aż przez 8 miesięcy.

Od momentu jego wprowadzenia na rynek, czyli od 6 lat – to imponujący wynik. Tę rocznicę świętowali Państwo zresztą w marcu, organizując galę „Partnerstwo i zaufanie w biznesie”. Skąd pomysł na tytuł imprezy?

Wierzymy, że jedynie współpraca oparta na wzajemnym zaufaniu i partnerstwie może prowadzić do sukcesu. Wiemy, że nasi klienci, podobnie jak my, to ludzie pełni pasji, miłości i szacunku dla zwierząt, a rynek, na którym działamy, to miejsce, w którym wielkie serca łączą się z biznesem. Dlatego tak właśnie zatytułowaliśmy to szczególne spotkanie. Chcieliśmy podziękować naszym partnerom za zaufanie, zaangażowanie oraz współpracę.

Dlaczego spotkanie odbyło się właśnie teraz?

Pretekstem do spotkania było oczywiście 6-lecie wprowadzenia Foresto na rynek, ponadto początek sezonu to doskonała okazja do podsumowania działań zeszłorocznych, a jednocześnie świetny moment, aby przedstawić naszą wizję dalszego rozwoju rynku. Doskonałe wyniki wszystkich naszych marek OTC – Foresto, Advantix, Kiltix, Advantage – oraz prawie 50% wzrost sprzedaży preparatu Drontal w kanale zoologicznym to przecież doskonały powód do „otwarcia szampana” oraz podziękowań!

Proszę nam powiedzieć, jak przebiegło spotkanie i jakie opinie wzbudziło wśród uczestników.

Wraz z Dawidem Klawińskim i Joanną Nowakowską poprowadziliśmy pierwszą część spotkania, na której zaprezentowaliśmy gościom naszą strategię sprzedażową i marketingową na przyszłość. Natomiast kolejna część miała charakter szkoleniowy. Uświetnili ją goście specjalni – Łukasz Bożycki, przyrodnik i wielokrotnie nagradzany fotograf przyrody, oraz Paweł Fortuna, psycholog społeczny i coach, którzy w czasie wystąpienia zatytułowanego „Animal Rationale” uświadomili nam, jak czerpać inspirację do zmiany na lepsze ze świata natury. Następnie nadszedł czas na niekończące się rozmowy przy kolacji.

Może to będzie nieskromne, ale mam wrażenie, że spotkanie zostało bardzo ciepło przyjęte i dobrze ocenione przez naszych gości.

Jakie są Państwa plany rozwoju w dłuższej perspektywie?

Z całą pewnością będziemy kontynuować naszą misję rozwoju rynku poprzez szeroko zakrojone działania edukacyjne, takie jak np. sponsoring emitowanego obecnie w telewizji Polsat programu „Super Pies” czy też wspieranie przez markę Advantix 11 już imprez sportowych dla psów i ich właścicieli: Zawodów Latających Psów, Pucharu Polski w Dogtrekkingu oraz ekstremalnego biegu z przeszkodami Hard Dog Race. Poprzez te działania promujemy bowiem odpowiedzialną i świadomą opiekę nad czworonogami oraz pokazujemy, jak aktywnie i mądrze spędzać z nimi czas. Warto też pamiętać, że jesteśmy nie tylko liderem, ale i głównym reklamodawcą w tej kategorii produktowej. Nasze marki są doskonale widoczne we wszystkich istotnych kanałach komunikacji masowej, przy czym rok do roku rozszerzamy i intensyfikujemy naszą działalność, przeznaczając na ten cel coraz większe budżety. W kolejnych latach zamierzamy utrzymać tę dynamikę – nie tylko dlatego, że tego oczekuje od nas rynek, ale również ze względu na pasję i energię, które nieustannie napędzają mnie i nasz zespół do działania. Dodam, że więcej informacji na temat prowadzonych przez nas działań można znaleźć na niedawno odświeżonym portalu ZdrowyFutrzak.pl oraz w naszych mediach społecznościowych na platformie Facebook (Pies Fajny Jest i Spokojnie Kotku).

Czy chciałby Pan coś dodać na zakończenie naszej rozmowy?

Tak, jeżeli mogę skorzystać z okazji, chciałbym podziękować całemu zespołowi oraz wszystkim naszym klientom za to wyróżnione w tytule partnerstwo i zaufanie. Dziękuję!

Spotkanie zorganizowane przez Bayer było wspaniałym doświadczeniem, całkiem nową jakością pośród tego rodzaju wydarzeń. Wspaniała impreza. Bayer wyznacza nowe standardy! – Anna Górny-Popardowska, Karusek

(0)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *