Strona główna Magazyn Wywiady P.W. Hobby: obserwujemy trendy, wprowadzamy odważne zmiany
0

P.W. Hobby: obserwujemy trendy, wprowadzamy odważne zmiany

P.W. Hobby: obserwujemy trendy, wprowadzamy odważne zmiany

Już w pierwszych dniach kwietnia na półkach sklepów zoologicznych w całej Polsce pojawi się odświeżona linia pokarmów podstawowych – KARMEO. O zmianach, jakie nastąpiły w tej linii produktów oraz planach rozwoju firmy w Polsce i za granicą mówi Przemysław Przytulski, dyrektor handlowy w firmie P.W. Hobby

Rozmawia: Mateusz Karatysz

Podsumowali już Państwo 2018 rok. Czy wnioski dają powody do zadowolenia?

Na pewno przyniósł nam wiele satysfakcji. Ubiegły rok upłynął pod znakiem wytężonej pracy oraz korekty procesów zachodzących wewnątrz naszej firmy. Usprawniliśmy niektóre obszary funkcjonowania P.W. Hobby. Rozwinęliśmy struktury handlowe, pozyskaliśmy wartościowych dostawców, a nasz park maszynowy został wzbogacony o kolejne nowoczesne urządzenia. W ten sposób przygotowaliśmy fundamenty pod inwestycje, tak aby w kolejnych latach pozostawać konkurencyjnymi na rynku.

Czy udało się zrealizować wszystkie zakładane cele?

Większość celów została osiągnięta, a nawet część z nich przerosła nasze oczekiwania. Obecnie skupiamy się na realizacji celów na rok 2019.  

Pierwszy kwartał tego roku zbliża się już w zasadzie do końca. Chociaż to właśnie teraz ma miejsce premiera jednego z Państwa długo oczekiwanych produktów…

Cały czas staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rynku. Już w pierwszych dniach kwietnia na półkach sklepów zoologicznych w całej Polsce pojawi się odświeżona linia pokarmów podstawowych – KARMEO. Zmianie uległa szata graficzna, a co najważniejsze skład.

Czym charakteryzuje się nowa linia KARMEO?

Dzięki opracowaniu nowej receptury w znaczący sposób ograniczyliśmy lub wyeliminowaliśmy obecność w mieszankach całych ziaren zbóż. Zostały one w znacznym stopniu zastąpione najwyższej jakości granulatem na bazie siana łąkowego. Dzięki czemu KARMEO w porównaniu ze starymi recepturami odznaczają się wyższym udziałem włókna surowego w każdej porcji pokarmu. Ograniczone zostały obecności całych ziaren zbóż, np. w karmach dla królika lub kawii domowej.

Do karmy dla papug i ptaków dodaliśmy ekstrudowane składniki na bazie owoców i lucerny oraz ograniczyliśmy ilość składników o wysokiej zawartości tłuszczu, co pozwala na utrzymanie ptaków w lepszej formie, zdrowiu i kondycji. Jeśli chcą Państwo poznać więcej szczegółów, zapraszam na www.karmeo.vitapol.pl lub do sklepów zoologicznych od kwietnia 2019.

Na jakiej półce cenowej jest ona pozycjonowana?

Zdecydowanie chcemy utrzymać zakres cen, do których nasi klienci byli przyzwyczajeni w przypadku zakupu linii podstawowej „Karma”. Nowe pokarmy tylko i wyłącznie zyskają klasę karm premium – wiąże się to z najwyższą jakością składników i ulepszoną recepturą, która wykorzystuje składniki premium. W oparciu o wieloletnie doświadczenie i nowe metody produkcji wszystkie mieszanki zostały przebudowane na bazie składników premium. Nie oznacza to jednak, że KARMEO będzie produktem premium. Cena pozostanie na podobnym poziomie, co produktów marki „Karma”.

Są Państwo producentem, ale również dystrybutorem wielu marek produktów. Proszę przypomnieć, jakie marki posiadają Państwo w dystrybucji.

W naszym portfolio można znaleźć zarówno marki własne, jak również marki wszystkich największych producentów z branży PET. Jeśli chodzi o nasze marki, to bezsprzecznie wiodącą jest Vitapol, który jest znany od kilkunastu lat w Polsce, jak i na rynkach światowych. Kolejne to Lolo Pets  i Lolo Pets Classic, które są bardziej znane klientowi zagranicznemu. „Nowe-stare” marki, które zdobywają coraz większą popularność, to Barry King, zawierający cały wachlarz gadżetów do zabawy i opieki nad pupilami. Panama Pet, gdzie nasi klienci mogą znaleźć klatki i inne akcesoria dla ptaków i gryzoni, Hau&Miau wraz ze znanymi już wszystkim przekąskami Pause Snack, a także Terra Natura, nasza marka akwarystyczno-terrarystyczna.

W swoim portfolio posiadamy również marki światowych liderów, takich jak Trixie, Flexi, Happy Dog Happy Cat, SaniCat, a także marki akwarystyczne i terrarystyczne, jak Fluval, Exo Terra i od niedawna  Sera. 

Czy w tym obszarze dojdzie do jakichś zmian? Planują Państwo zmniejszyć, a może powiększyć liczbę produktów w dystrybucji?

Branża PET charakteryzuje się wysoką dynamiką zmian. Z tego powodu jedne produkty wchodzą do naszego portfela, inne z niego znikają. Wynika to z trendów, które obserwujemy na tym rynku. Z mojego doświadczenia wynika, że rotacji ulegnie około 10 % indeksów handlowych.

Jakie nowe marki z własnej produkcji zamierzają Państwo wprowadzić jeszcze w tym roku?

Oprócz KARMEO mamy w planach pewne działania. Na tym etapie niestety nie mogę zdradzić jakie. Proszę bacznie obserwować nasze strony www oraz śledzić social media. Tam najszybciej nasi klienci mogą się dowiedzieć, jakie niespodzianki dla nich przygotowujemy. 

Dział marketingu nie będzie zatem cierpiał na brak pracy w tym roku. Czy dla każdej marki tworzą Państwo indywidualne strategie marketingowe?

Każda marka podlega dogłębnej analizie. Zarówno pod kątem handlowym, produkcyjnym, logistycznym, jak i marketingowym. Nad każdą z nich czuwa sztab ludzi. Na pewno nikt nie może narzekać na brak zajęć – zwłaszcza dział marketingu.

Czy każda z nich wpisuje się w jakąś szerszą strategię działania firmy?

Oczywiście. Każdy z brandów jest częścią składową wielkiego projektu pod nazwą Hobby. Każda z marek obecnych w naszym portfelu jest cegiełką, która buduje przewagę konkurencyjną na rynku.  Każda z marek jest starannie dobierana i z reguły odpowiada na zapotrzebowanie poszczególnych gałęzi rynku PET. Staramy się być firmą coraz bardziej konkurencyjną na rynku polskim, a jednocześnie stawać się coraz poważniejszym graczem na rynku światowym.

Na jakich wydarzeniach branżowych będziemy mogli Państwa spotkać w tym roku?

Nasz kalendarz obejmuje wiele eventów, wystaw i imprez targowych, zarówno tych o charakterze lokalnym, jak i krajowym. Chcemy poważnie zaistnieć w świadomości klientów w różnych częściach świata, w związku z tym będziemy obecni na kluczowych imprezach w Ameryce Płn., Europie, Azji. Pierwsza z nich – Global Pets Expo – rozpocznie się już 20 marca w Orlando w USA. W kraju, oprócz większości imprez znanych już branży, główny nacisk kładziemy na nowość – PET EXPO 2019 w Bydgoszczy, na które już teraz wszystkich serdecznie zapraszam!

Na koniec proszę powiedzieć, jak postępuje Państwa rozwój na rynkach międzynarodowych?

Tak jak wspomniałem wcześniej – chcemy dotrzeć do większej liczby klientów i pozyskać jeszcze więcej kontaktów za granicą. Cały czas rozwijamy naszą siatkę dystrybucji na całym świecie. 

Pamiętam, że mieli Państwo poważne plany wobec Stanów Zjednoczonych. Czy nadal mają tam Państwo swoje przedstawicielstwo?

Tak, oczywiście. Współpracujemy już z dystrybutorem w USA. Chcemy rozwijać się jeszcze bardziej, jednak ten rynek jest trudny, a proces implementacji na rynek długotrwały.

W jakim najbardziej egzotycznym kraju sprzedają się obecnie Państwa produkty?

Na myśl przychodzi mi wiele krajów. Osobiście najbardziej trafnym przykładem będzie jeden – Korea Południowa. Marka Vitapol jest tam jedną z 3 najbardziej rozpoznawalnych marek w branży PET FOOD. Z satysfakcją i dumą mogę stwierdzić, że Vitapol wraz z naszym drugim brandem Lolo Pets Clasic odniosły rynkowy sukces na Półwyspie Koreańskim.

(315)

tagi:

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *