Strona główna Magazyn Wywiady Nutrilove to produkty, które pokochają zwierzęta i sklepy zoologiczne
0

Nutrilove to produkty, które pokochają zwierzęta i sklepy zoologiczne

Nutrilove to produkty, które pokochają zwierzęta i sklepy zoologiczne

„Z działaniami marketingowymi dopiero rozwijamy skrzydła. Z pewnością jeszcze w tym roku wdrożymy kampanię reklamową w mediach masowych, będziemy zachęcać do wypróbowania produktów Nutrilove na wystawach psów i kotów”. O przygotowaniach do wprowadzenia pełnego asortymentu karm dla psów i kotów, ich jakości, korzyściach dla sklepów zoologicznych oraz wsparciu sprzedaży mówi Małgorzata Różycka, marketing manager w firmie Partner in Pet Food


Rozmawia: Mateusz Karatysz
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że weszli Państwo na specjalistyczny rynek zoologiczny przebojem. Jakie są pierwsze reakcje sklepów zoologiczny na oferowane przez Państwa produkty?
Dziękuję. To bardzo miłe, że zauważył Pan nasz sukces. Rzeczywiście rezultaty, jakie osiąga marka Nutrilove na rynku, nie tylko polskim, przerosły nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wielkości sprzedaży, z poziomu dystrybucji oraz z zainteresowania, jakim cieszą się nasze produkty. To dla nas dowody, że podjęliśmy właściwą decyzję i że marka Nutrilove odpowiada na zapotrzebowanie rynku. Dodatkowo fakt, że sklepy, które już prowadzą sprzedaż produktów Nutrilove zdecydowały się na wprowadzenie pełnego asortymentu na półkę, dowodzi, że trafiliśmy w przysłowiową dziesiątkę.
Jakie konkretnie produkty mają Państwo w swojej ofercie pod marką Nutrilove?
Nutrilove to szeroka gama wysokiej jakości pełnoporcjowej, doskonale zbilansowanej karmy dla psów i kotów. Pod marką Nutrilove znajdziemy różnorodne karmy suche i mokre, których receptury dostosowane są do wieku, stadium życia oraz poziomu aktywności zwierzęcia. Dzięki temu, każdemu z nich możemy zapewnić najbardziej optymalne wartości odżywcze. Obecnie asortyment Nutrilove to ponad 40 produktów.
W asortymencie Nutrilove znajdują się m.in.: karmy suche ze świeżym kurczakiem, karmy mokre zawierające 100% białka pochodzenia zwierzęcego, mięsne fileciki o bardzo wysokiej zawartości mięsa i inne wysokiej jakości produkty o doskonale zbilansowanych wartościach odżywczych.
Pamiętam, że o Państwa wejściu na rynek specjalistyczny rozmawialiśmy podczas jednego z naszych spotkać ponad półtora roku temu. Jakie działania podjęliście Państwo w tym czasie?
Rzeczywiście przygotowanie tak szerokiego portfolio produktów zgodnie z naszymi bardzo wysokimi standardami jakości i bezpieczeństwa wymagało wielomiesięcznego zaangażowania międzynarodowego zespołu ekspertów z różnych dziedzin: technologów żywienia, lekarzy weterynarii, specjalistów z dziedzin produkcyjnych, specjalistów ds. opakowań i wielu, wielu innych doświadczonych specjalistów. Nie zostawiliśmy więc nic przypadkowi – każdy element koncepcji marketingowej Nutrilove testowaliśmy w badaniach konsumenckich, które przeprowadziliśmy m.in. w Paryżu, w Monachium, w Pradze i w Warszawie.
Mnie osobiście w udziale przypadła najprzyjemniejsza i najbardziej ekscytująca część, czyli przygotowanie i wdrożenie działań marketingowych – komunikacji konsumenckiej, komunikacji z kanałami dystrybucji, działań PR i działań promocyjnych.
Tyle czasu potrzebowała jedna z największych firm w Europie produkująca karmy dla zwierząt… Proszę przybliżyć naszym czytelnikom profil działalności firmy Partner in Pet Food.
Firma Partner in Pet Food to lider w produkcji i dystrybucji karmy dla psów i kotów w Europie. Zatrudniamy 1400 osób. Oferowane przez nas karmy są sprzedawane w 38 krajach. Produkujemy pełny asortyment karm suchych i mokrych we własnych ośmiu fabrykach zlokalizowanych na terenie Unii Europejskiej.
Znajomość trendów rynkowych i zmieniających się oczekiwań konsumentów to dla nas podstawa, dlatego wciąż prowadzimy własne badania, wykorzystujemy wiedzę doświadczonych technologów żywienia oraz współpracujemy ze środowiskiem lekarzy weterynarii, aby oferować coraz lepsze produkty, które lepiej zaspokoją zmieniające się potrzeby żywieniowe psów i kotów.
To oznacza, że właściciel sklepu może mieć pewność, że wchodzi we współpracę z doświadczonym producentem, który bierze pełną odpowiedzialność za powtarzalność jakości oferowanych karm…
Oczywiście. Wszystkie nasze fabryki i dostawcy są zlokalizowani na terenie Unii Europejskiej, w związku z tym podlegają surowym europejskim regulacjom prawnym i kontroli weterynaryjnej. To gwarancja doskonałej jakości i bezpieczeństwa zarówno w zakresie procesu produkcyjnego, jak i użytych surowców. Nasze fabryki posiadają certyfikaty IFS, ISO 22000 i HACCP.
Nasze produkty są produkowane i znakowane zgodnie z wytycznymi żywieniowymi FEDIAF (The European Pet Food Industry Federation), czyli Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych.
Skoncentrujmy się teraz na sklepach zoologicznych. Znam ich właścicieli i wiem, że po pierwsze liczy się dla nich biznes, a więc kwestia tego, czy na karmie mogą zarobić, czy też nie. Zapytam wprost: czy właściciel sklepu, który zdecyduje się sprzedawać karmę Nutrilove będzie mógł liczyć na dobrą marżę?
Przy planowaniu wprowadzenia marki Nutrilove jednym z elementów kalkulacji było zabezpieczenie odpowiedniego poziomu marży wszystkim zaangażowanym w proces dystrybucji i sprzedaży. Przeprowadziliśmy analizę dostępnych na rynku zoologicznym produktów, ich cen, działań promocyjnych konkurencji oraz oczekiwań naszych klientów. Obserwując rynek zdajemy sobie sprawę z faktu, że wprowadzenie nowej marki to duży wysiłek dla wszystkich zaangażowanych, dlatego tak zaplanowaliśmy poziomy marżowości, aby każdy odniósł korzyść i aby każdemu ten wysiłek się opłacił. Cała kalkulacja składa się z kilku poziomów – zakłada wsparcie dla dystrybutorów, dla właścicieli sklepów oraz atrakcyjną ofertę dla klienta ostatecznego.
Jesteśmy przekonani, że na tak konkurencyjnym rynku, jak polski rynek zoologiczny, jedynie wysokiej jakości produkt w atrakcyjnej cenie jest w stanie dostarczyć satysfakcji wszystkim zaangażowanym w jego dystrybucję podmiotom.
Jakie działania wspierające sprzedaż zdecydowali się Państwo wdrożyć? Wiem, że są Państwo obecni np. na wystawach zwierząt.
Jesteśmy jeszcze na etapie budowania marki Nutrilove na rynku, więc nasze działania marketingowe są wciąż w dużej mierze skierowane na komunikację z kanałami dystrybucji i wsparcie ich w budowaniu dystrybucji. Ale działania konsumenckie też już wdrażamy.
Obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na dotarciu do konsumenta z rzeczową i profesjonalną informacją na temat produktów pod marką Nutrilove. Temu celowi służy nasza strona internetowa www.NutrilovePetFood.com, którą odwiedza już kilka tysięcy osób miesięcznie i która doskonale spełnia swoje zadanie, gdyż jej podstawowe wskaźniki (średni czas spędzony na stronie, ilość przeglądanych podstron) są zdecydowanie wyższe niż wskaźniki stron konkurencyjnych.
Kolejnym z działań marketingowych skierowanych do ostatecznego konsumenta jest nasz zaplanowany udział w międzynarodowych wystawach psów i kotów rasowych. Zaczynamy 13-14 maja w Łodzi.

Kończąc już, proszę powiedzieć, jakich aktywności możemy się jeszcze spodziewać w najbliższym czasie w ramach prac nad marką Nutrilove?
Z działaniami marketingowymi dopiero rozwijamy skrzydła. Z pewnością jeszcze w tym roku wdrożymy kampanię reklamową w mediach masowych, będziemy zachęcać do wypróbowania produktów Nutrilove na wystawach psów i kotów oraz przez inne aktywności samplingowe, a w sklepach będą na konsumentów czekać atrakcyjne promocje konsumenckie.
Przez cały rok będziemy też z Państwem, aby – korzystając z gościnności na łamach „Rynku Zoologicznego” – wspierać naszych partnerów i dystrybutorów w budowaniu marki Nutrilove, na bieżąco informując o działaniach reklamowych i promocyjnych, które będziemy sukcesywnie wdrażać.

 

(384)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Weź udział w konkursie Zoologiczne Rewolucje!

 

Celem Konkursu jest nagrodzenie właściciela, który przeprowadzi najlepszą rearanżację wnętrza swojego sklepu zoologicznego lub jego części, zgodnie z wytycznymi zawartymi w skrypcie przygotowanym przez dra Marka Borowińskiego, Shop Doctora i prowadzącego III edycję Akademii Rynku Zoologicznego.

 

Zwycięzca otrzyma wyjątkową nagrodę w postaci audytu Shop Doctora, o wartości 2500 zł!

 

Zobacz szczegóły

(384)