Strona główna Magazyn Wywiady Nowa linia Nature wkracza na polski rynek
0

Nowa linia Nature wkracza na polski rynek

Nowa linia Nature wkracza na polski rynek

Jako odpowiedzialny producent i lider rynku w tej kategorii mamy odwagę i obowiązek przynieść na rynek nową generację mieszanek muesli, udoskonaloną w wyniku stale prowadzonych badań”. O nowej linii Nature, jej przeznaczeniu oraz jakości mówi Elżbieta Anioł, dyrektor handlowy Versele-Laga Polska

Rozmawia: Mateusz Karatysz

Spotykamy się przy okazji wprowadzania przez Państwa na polski rynek nowych pokarmów linii Nature. Podejrzewam, że nazwa ma tu kluczowe znaczenie…

Rzeczywiście, nowa linia Nature jeszcze bardziej odpowiada na aktualny trend w żywieniu zarówno ludzi, jak i zwierząt. Klienci szukają coraz mniej przetworzonej, naturalnej żywności, stworzonej ze znanych składników.

Ostatnio miałem przyjemność rozmawiać z właścicielami sklepów o trendach w handlu, które jednoznacznie pokazują, że trendy dotyczące ludzkiego żywienia wpłynęły bardzo mocno na to, czym karmione są psy i koty. Czy możemy wykorzystać tę analogię, by określić kierunki rozwoju żywienia gryzoni i królików?

Tak, oczywiście, to ludzie kupują karmę dla swoich pupili i mają wobec niej często takie same oczekiwania jak wobec swojego pożywienia. Wynika to ze zjawiska humanizacji zwierząt. Ludzie coraz częściej traktują swoich pupili jak członków rodziny i chcą zapewniać im to, co najlepsze oraz są skłonni przeznaczać coraz większe kwoty na produkty premium wysokiej jakości. Tak jak mówiłam, jednym z bardziej zauważalnych jest trend na wszystko, co pochodzi bezpośrednio z natury, jest mniej przetworzone i wygląda naturalnie.

Jaki wpływ na proces technologiczny mają takie zmiany trendów? Czy Państwa produkcja odbywa się cały czas na tych samych maszynach, czy może nowe produkty wymagają wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych?

Versele-Laga od wielu lat stawia na produkty premium, więc nie oznacza to dla nas rewolucji. Cały czas pracujemy jednak oczywiście nad coraz lepszym dostosowaniem naszych produktów do oczekiwań rynku oraz potrzeb żywieniowych zwierząt. Nasz nowoczesny park maszynowy jest na najwyższym poziomie i umożliwia nam dokonywanie nawet znacznych modyfikacji procesów produkcyjnych. Przełomem technologicznym było opracowanie unikalnej technologii umożliwiającej nam otrzymanie ekstrudatu zawierającego długie włókna roślinne. To zaowocowało naszą flagową drugą linią dla małych zwierząt Complete, której sprzedaż od kilku lat cały czas bardzo dynamicznie rośnie. W nowej linii Nature też wykorzystujemy tę technologię. W przypadku nowego Nature zdecydowaliśmy się również na zupełnie nowe opakowania o fakturze papieru. Firma zainwestowała w następną, nowoczesną linię pakującą.

W spotach reklamowych linii Nature stawiają Państwo na  najwyższej jakości naturalne składniki. Przychodzi mi jednak na myśl, że pozyskanie takich składników z zachowaniem tej samej jakości dla kolejnych partii nie jest wcale takie proste. W jaki sposób odbywa się kontrola jakości surowców? 

Jakość to dla nas słowo klucz. Tak jak pan zauważył, naturalne surowce mogą jednak podlegać wpływom wielu czynników, które na tę jakość mają wpływ.

Jako że w przypadku mieszanek Nature trawy i zioła są kluczowym składnikiem, firma Versele-Laga zdecydowała się na własne, autorskie uprawy traw. Mamy kontrolę nad całym procesem – od siewu po dowóz surowca do naszej fabryki. Monitorujemy aktywnie proces uprawy, koszenia oraz suszenia trawy. Przed koszeniem badamy wartości odżywcze traw np. zawartość białek i cukrów i dopiero wyniki tych badań decydują o terminie koszenia i przeznaczeniu surowca. Co więcej, aby jakość wysuszonego surowca była najwyższa, zdecydowaliśmy się na suszenie traw za pomocą gorącego powietrza, aby uniezależnić się od wpływu pogody na jakość surowca końcowego.

W jaki sposób zamierzają Państwo dotrzeć z ideą nowej linii do właścicieli zwierząt?

Ideę naszego Nature bardzo dobrze oddają krótkie filmy reklamowe, jakie będziemy publikować zarówno na naszej stronie internetowej, FB  i YouTube. Mamy nadzieję, że nasi klienci też na swoich stronach będą swoim klientom udostępniać te pełne pozytywnych emocji produkcje.

Oczywiście ideę prezentuje też wyraźnie opakowanie produktu – zarówno jego wygląd, jak i przedstawione na nich jasne komunikaty oraz materiały POS.

Systematyzując, dla jakich gatunków zwierząt są to pokarmy? Jakie rodzaje pokarmów zawiera?

W linii Nature odnajdziemy produkty specjalnie zaprojektowane dla wszystkich najbardziej popularnych małych zwierząt, jak króliki, kawie domowe, szynszyle, koszatniczki, myszoskoczki, chomiki, myszy, szczury i wiewiórki. Jest to kompletny program żywieniowy. Oprócz kompletnych karm dla poszczególnych gatunków zwierząt linia zawiera także zdrowe przysmaki oraz sianka.

Czy linia Nature zastąpi na półkach jakieś Państwa produkty, czy jest to brand, który ma poszerzyć Państwa półkę w sklepie?

Nowa linia Nature to następca obecnej linii Nature. Mimo ogromnych sukcesów sprzedażowych tej linii, mamy jako odpowiedzialny producent i lider rynku w tej kategorii odwagę i obowiązek przynieść na rynek nową generację mieszanek muesli, udoskonaloną w wyniku stale prowadzonych badań, również we własnym centrum naukowo-badawczym.

Na jakiej półce cenowej będzie lokowana linia Nature? Czy będą to produkty najwyższej jakości, a tym samym najdroższe z dostępnych w Państwa ofercie?

Nasze produkty niezmiennie charakteryzuje wyjątkowo dobry stosunek jakości do ceny.

Jako duży, dobrze zorganizowany producent możemy zapewniać produkty najwyższej jakości w dobrej cenie – nie będą to zatem najdroższe produkty na rynku, bo zależy nam, aby jak najwięcej zwierząt miało dostęp do dobrej karmy. Cena jest zatem oczywiście na poziomie produktów premium, co wynika z kosztów produkcji i surowców, ale nie najwyższa.

Nowa linia Nature ma porównywalną jakość do produktów linii Complete. Różnią je forma produktu i opakowanie. Obie te linie czynią naszą ofertę produktów premium dla małych zwierząt kompletną – mamy produkty najwyższej jakości zarówno dla klientów „emocjonalnych”, jak i „racjonalnych”.

Właściciele sklepów mogą już zamawiać pełną linię produktów?

Premierę nowej linii planujemy na przełomie listopada/ grudnia.

Jakiego rodzaju wsparcie przygotowali Państwo dla sklepów?

Przy okazji wprowadzenia nowej linii na rynek zdecydowaliśmy się opracować dla sklepów specjalny magazyn EXTRA, który zawiera wiele informacji na temat rynku produktów dla małych zwierząt. Chcemy się dzielić z naszymi klientami wiedzą o żywieniu małych zwierząt, o surowcach, trendach rynkowych itp. Mamy nadzieję, że to pomoże im jeszcze dynamiczniej wspólnie z nami się rozwijać.

Oczywiście planujemy dla tej linii także materiały POS i promocje, ale myślę, że najważniejsze to dać przemówić produktowi na półce. W naszym długofalowym rozumieniu biznesu jakość produktu, rozumianego jako koncept+produkt+opakowanie, to podstawa. Dobry produkt przynosi wymierne korzyści każdemu – zwierzęciu, bo mu służy, jego właścicielowi, bo zdrowe zwierzę to zadowolony właściciel oraz sklepowi, bo zadowolony klient to rozwijający się biznes.

Kończąc już proszę powiedzieć, czy linia ta będzie w przyszłości poszerzana?

Linia jest opracowana jako kompletny program żywieniowy – karma, przysmaki, sianka.

Dodatkowo pod marką Versele-Laga mamy do dyspozycji klientów także inne linie produktowe dla małych zwierząt np. ekstrudat Complete czy suplementy Oropharma.

Nie mamy zatem aktualnie planów rozszerzania kompletnej linii Nature. Oczywiście, zarzekać się nie będę, bo przecież rynek się zmienia, a w naszym własnym centrum naukowo-badawczym stale prowadzone są prace i badania.

 

 

(33)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *