Strona główna Magazyn Temat miesiąca Niemiecki rynek zoologiczny kontynuuje wzrosty
0

Niemiecki rynek zoologiczny kontynuuje wzrosty

Niemiecki rynek zoologiczny kontynuuje wzrosty

Wartość handlu niemieckich sklepów specjalistycznych w branży zoologicznej wyniosła w 2017 r. ponad 4,1 mld euro, generując wzrost na poziomie 0,3%. W tym czasie w kanale online sprzedano produkty zoologiczne o wartości 580 mln euro. Całkowita wartość niemieckiej branży zoologicznej to ponad 4,8 mld euro, a rynek ten generuje wzrosty rok do roku z pozytywnymi prognozami na kolejne lata

Źródło: Interzoo Daily, maj 2018, nr 2

Tłumaczenie: Mateusz Karatysz

W 2016 r. sprzedaż pokarmów dla zwierząt w specjalistycznych sklepach tradycyjnych i sieciowych wyniosła w Niemczech 3,1 mld euro, generując minimalny wzrost na poziomie 0,1%. W analizowanym okresie wzrost wynoszący równo 1% zanotowano natomiast w kategorii dodatki i akcesoriów.

Karma dla psów i przekąski

W 2017 r. cały segment jedzenia dla psów zanotował wzrost 2,2%, generując obrót na poziomie 1,34 mld euro. Głównym motorem napędowym wzrostów były w tej kategorii przysmaki (513 mln euro, +3,6%) oraz morka karma dla psów (445 mln euro, +3%). Sucha karma wygenerowała 426 mln euro obrotu przy minimalnym spadku -0,2%.

Karma i przysmaki dla kotów

Podobnie jak w latach poprzednich, tak i w r. 2017 rynek jedzenia dla kotów okazał się w Niemczech najbardziej wartościowy. Segment ten wygenerował ponad 1,58 mld euro obrotu w specjalistycznych sklepach tradycyjnych oraz sieciowych mimo spadku ogólnej wartości o 1,2%. Przyczyniły się do tego przede wszystkim negatywne wyniki w kategorii mokrego jedzenia (1 mld euro, -1,5%) oraz przysmaków (230 mln euro, -2,1%). Pozytywnie zaskoczyła sprzedaż suchej karmy, która w ubiegłym roku wzrosła o 0,7% do 298 mln euro.

Małe zwierzęta towarzyszące

Zaraz za żywnością dla kotów i psów uplasował się pod względem wartości sprzedaży pokarm dla małych zwierząt towarzyszących, który w kanale specjalistycznym zanotował spadek aż o 4,3%, osiągając wartość obrotu 110 mln euro. Na wynik ten negatywnie wpłynął spadek sprzedaży jedzenia dla ryb ozdobnych (54 mln euro, -3,6%) oraz dla ptaków ozdobnych (42 mln euro, -2,3%).

Warto dodać, że po raz pierwszy oszacowano wartość sprzedaży pokarmów dla ptaków dziko żyjących, która wyniosła 98 mln euro.

Dodatki i akcesoria z poprawą sprzedaży

Po pozytywnym dla sprzedaży dodatków i akcesoriów r. 2016 tendencja ta utrzymała się również w 2017 r., gdzie uzyskano 987 mln euro ze sprzedaży (+1%). Największy udział w tym wyniku miał żwirek dla kotów, którego sprzedaż wyniosła 286 mln euro (+0,7%). Z kolei największy wzrost osiągnęły akcesoria dla psów (192 mln euro, +5,5%) oraz akcesoria dla kotów (198 mln euro, +3,1%).  Z drugiej strony mocne spadki w tym segmencie zanotowały dodatki i akcesoria dla ryb ozdobnych (178 mln euro, -2,2%) oraz dla ptaków ozdobnych (34 mln euro, -2,9%).

Online istotnym kanałem sprzedaży

W ocenie ekspertów kanał online staje się coraz istotniejszy  w sprzedaży produktów zoologicznych w Niemczech. W r. 2017 całkowita ich sprzedaż w tym kanale osiągnęła wartość 580 mln euro – notując wyraźny wzrost rok do roku.

(30)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *