Strona główna Magazyn Wywiady Przed nami dalszy intensywny rozwój w Polsce
0

Przed nami dalszy intensywny rozwój w Polsce

Przed nami dalszy intensywny rozwój w Polsce

„Od początku naszej obecności w Polsce komunikowaliśmy, że jako lidera europejskiego interesuje nas i tutaj również pozycja lidera”.  O planach dotyczących rozwoju sieci Maxi Zoo w Polsce, odpowiedzialności w obszarze kształtowania standardów obsługi klienta oraz zbliżających się otwarciach kolejnych sklepów mówi Wojciech Kamiński, country manager Maxi Zoo Polska

Rozmawia: Mateusz Karatysz, redaktor naczelny „Rynku Zoologicznego”

Minęło już 5 lat od otwarcia pierwszego sklepu Maxi Zoo w Polsce. Jak ocenia Pan ten czas?

Oceniam go jako czas dobrze wykorzystany, potwierdziliśmy, że nasz koncept sklepów jest bardzo dobrze przyjęty przez polskich klientów, dopasowaliśmy asortyment oraz ceny, a co najważniejsze osiągnęliśmy wyniki, które były oczekiwane przez zarząd. Te wszystkie elementy spowodowały, że Polska jest w kontekście rozwoju jednym z 3. najważniejszych rynków dla Fressnapf.

Można powiedzieć, że dopiero w zeszłym roku przystąpili Państwo w Polsce do ekspansji. Dlaczego potrzebowali Państwo na to aż 4 lat?

Jak już wspomniałem, potrzebowaliśmy czasu na dopasowanie pewnych elementów do polskiego rynku, takich jak format, asortyment, cena. Nie jest jednak prawdą, że ekspansja rozpoczęła się w zeszłym roku. W 2017 r. otworzyliśmy 10 nowych sklepów i rzeczywiście jest to największa jak do tej pory liczba otwartych w jednym roku jednostek. Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że na początku roku mieliśmy 10 sklepów, które były otwierane w poprzednich latach. To pozwoliło zamknąć nam 2017 r. liczbą 20 sklepów.

W bieżącym roku zaplanowali Państwo ok. 30 otwarć. Jeśli wszystkie z nich dojdą do skutku, staną się Państwo liderem polskiego rynku sieci zoologicznych…

Od początku naszej obecności w Polsce komunikowaliśmy, że jako lidera europejskiego interesuje nas i tutaj również pozycja lidera. Mamy takie możliwości będąc częścią dużej organizacji, jaką jest Fressnapf, dzięki temu mamy dostęp do nowych inicjatyw, produktów i pomysłów z bardziej zaawansowanych rynków zoologicznych. Daje nam to również duże możliwości zakupowe oraz dostęp do doskonałych marek własnych. Rzeczywiście planujemy ok. 30 otwarć w tym roku, co powinno dać nam pozycję lidera w liczbie posiadanych sklepów. Wiele jednak tutaj zależy od dostępności dobrej jakości lokalizacji, ponieważ w pierwszej kolejności interesuje nas zyskowność każdego sklepu, a nie tylko ich liczba. Myślę, że już dzisiaj, mając 20 sklepów, pod względem obrotów jesteśmy blisko tego, aby stać się liderem w tym obszarze. W pierwszym kwartale mamy zaplanowane 5 otwarć, a to na pewno zbliży nas do pozycji wartościowego lidera rynku.

Pozycja lidera oznacza w pewnym sensie większą odpowiedzialność – również w obszarze kreowania standardów funkcjonowania sieci, obsługi klienta, społecznej odpowiedzialności. Są Państwo gotowi wejść w taką rolę?

Myślę, że nie tylko jesteśmy gotowi, ale również robimy to od początku naszej działalności w Polsce. Staramy się kreować standardy w jakości doświadczeń klienta, wprowadzamy innowacyjny asortyment, czego efektem jest zdobycie po raz 3. z rzędu tytułu Sklep Stacjonarny Roku w konkursie Top for Dog. Bierzemy też udział w ważnych społecznie akcjach np. w 2017 r. zbieraliśmy pieniądze na GOPR, a w szczególności na psy współpracujące z ratownikami GOPR w akcjach ratujących życie ludzi – dzięki zaangażowaniu naszych klientów oraz pracowników uzbieraliśmy ponad 70 tys. zł na ten cel.

Szybki rozwój sieci planowany na ten rok pozwala sądzić, że Maxi Zoo generuje satysfakcjonujące wyniki. Czy rzeczywiście tak było w 2017 r.?

Nie mamy jeszcze zamkniętego roku finansowego za 2017 r., ale dostępne na teraz dane potwierdzają, że nasze wyniki będą zgodne z oczekiwaniami i satysfakcjonujące organizację.

Jakie plany/cele do zrealizowania wyznaczyli sobie Państwo na ten rok?

Przede wszystkim rozwój sieci sklepów zgodnie z założeniami zyskowności, dalsze budowanie marki Maxi Zoo na polskim rynku poprzez innowacyjne produkty, jakość obsługi i nowe serwisy oraz przygotowanie do wprowadzenia sprzedaży wielokanałowej. To są najważniejsze obszary, na jakich będziemy się koncentrować w 2018 r.

(193)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *