Strona główna Magazyn JOSERA Polska – Zmieniamy się dla Was
0

JOSERA Polska – Zmieniamy się dla Was

JOSERA Polska – Zmieniamy się dla Was

„Chcemy działać nie tylko centralnie, ale również lokalnie, stąd oprócz comiesięcznych ofert promocyjnych, jakie będą dostępne u przedstawicieli handlowych, będą oni dysponować elastycznymi narzędziami, które będą mogli dostosować do potrzeb każdego sklepu zoologicznego czy specyfiki rejonu”. O zmianach w strategii sprzedażowej firmy JOSERA Polska, nowych produktach, ale przede wszystkim o powodach dołączenia do zespołu Josera mówi Błażej Synowiec, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie JOSERA Polska

Rozmawia: Mateusz Karatysz

Pojawił się Pan w firmie JOSERA Polska w przełomowym dla niej momencie, jednak w pierwszej kolejności chciałbym prosić, by powiedział Pan o sobie coś więcej naszym Czytelnikom, w końcu z branżą zoologiczną ma Pan wiele wspólnego…

Swoją karierę zawodową zaczynałem od pracy w koncernie medyczno-kosmetycznym ponad 20 lat temu jako najniższy szczeblem handlowiec, a odchodząc, byłem krajowym szefem sprzedaży w rynku masowym. Przeszedłem więc wiele szczebli w dziale sprzedaży, to nauczyło mnie, jak zarządzać potencjałem zespołów sprzedażowych, mam na myśli rozwój najbardziej istotnych atrybutów sił sprzedażowych, w tym zachowań, umiejętności interpersonalnych i osobowości, na potrzeby kluczowych interakcji między handlowcami a klientami.

Zarządzałem wielokanałowym procesem sprzedaży: kreowanie, projektowanie i wdrażanie zorientowanych na klienta inicjatyw obejmujących zróżnicowane kanały dystrybucji.

To doświadczenie zaprocentowało, gdyż przez ostatnie 5 lat byłem odpowiedzialny za ekspansję jednej z marek karm na rynkach zagranicznych, zaczynając od Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu, na Azji kończąc. Wiązało się to z tworzeniem strategii na każdy rynek oddzielnie, to daje często przewagę, gdy działa się z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań.

Dlaczego zdecydował się Pan na podjęcie nowego projektu właśnie w firmie JOSERA?

Marka Josera była mi znana, zanim pojawiła się opcja dołączenia do zespołu Josera Polska. Jako posiadacz dwóch kotów rasy maine coon przekonałem się, że karmy Josera to najwyższa jakość i smakowitość.

Branża zoologiczna na świecie ma się dziś świetnie, humanizacja zwierząt domowych i rosnąca świadomość ich właścicieli w zakresie żywienia będą napędzały wzrost tej kategorii przez kolejne lata, także w Polsce. Josera idealne wpisuje się w te trendy. Dlaczego miałbym nie wykorzystać tej szansy? W produktach Josera widzę olbrzymi potencjał, ponieważ są produkowane w naszej fabryce w Niemczech, gdzie jakość stawiana jest zawsze na pierwszym miejscu. Zostaje mi tylko stworzyć dobrą strategię na polski rynek, zastosować i sukces będzie murowany.

Wróćmy do kwestii przełomowych dla JOSERA Polska. Jest Pan odpowiedzialny za reorganizację strategii sprzedażowej firmy. Na czym mają polegać zmiany w strategii sprzedaży?

Wybór odpowiednich partnerów, zlokalizowanych w kluczowych rejonach kraju mamy już za sobą. Są to firmy, które przyczyniły się w znacznym stopniu do zbudowania obecnej pozycji marki oraz hurtownie zoologiczne, znane i cenione na rynku. Naszą rolą jest teraz zbudowanie dystrybucji ważonej w detalu oraz wprowadzenie mechanizmów i narzędzi, które pomogą w budowaniu dystrybucji numerycznej przez naszych dystrybutorów. Skupimy się także na poszerzaniu asortymentu na półce oraz poprawie znajomości produktów wśród pracowników sklepów.

Chcą Państwo skupić siły sprzedażowe na współpracy ze sklepami zoologicznymi. W jaki sposób będzie to realizowane? Czy przygotowują Państwo jakieś dedykowane narzędzia dla przedstawicieli handlowych?

Od stycznia bieżącego roku wszyscy pracownicy działu sprzedaży JOSERA petfood są odpowiedzialni za współpracę z tradycyjnymi sklepami zoologicznymi. W nowej strukturze sprzedażowej rolą przedstawicieli handlowych jest przekazywanie informacji dotyczących aktualnej oferty JOSERA, informowanie o nowościach produktowych oraz pomoc w odsprzedaży karm JOSERA w punkcie sprzedaży.

Chcemy działać nie tylko centralnie, ale również lokalnie, stąd oprócz comiesięcznych ofert promocyjnych, jakie będą dostępne u przedstawicieli handlowych, będą oni dysponować elastycznymi narzędziami, które będą mogli dostosować do potrzeb każdego sklepu zoologicznego czy specyfiki rejonu.

Sklepy zoologiczne zwracały uwagę na kwestie cen produktów JOSERA w Internecie, która jest dla nich mocno konkurencyjna. Podjęli Państwo jakieś działania, zmierzające do niwelowania różnic cenowych w kanale online i offline?

Duże różnice cen produktów pomiędzy rynkiem offline i online to w dzisiejszych czasach największa bolączka znanych i rozpoznawalnych marek. To nie ominęło i nas. Wynikało to z wielu przyczyn, uporządkowanie tej sytuacji było dla mnie kluczowym zadaniem, gdy rozpoczynałem pracę w JOSERA Polska. Zmiana polityki rabatowej oraz świadome przeprowadzanie promocji dały zamierzony efekt. Dziś sklepy tradycyjne mogą z powodzeniem oferować nasze produkty w cenach porównywalnych do internetowych, zachowując godziwą marżę, to było naszym celem.

W zeszłym roku wprowadzono sporo zmian w obszarze komunikacji wizualnej produktów JOSERA. Niedawno pojawiła się też linia karm mokrych dla kotów. Jak została ona przyjęta na rynku?

Zgadza się, rok 2019 był dla marki JOSERA kluczowym, głównie w obszarze karm dla kotów. W połowie roku opakowania karm z linii super premium otrzymały nowoczesny wygląd, doszły nam też nowe propozycje karm dla kotów ceniących wysoką zawartość mięsa oraz preferujących dietę bezzbożową. Zmieniliśmy ponadto opakowania karm JOSERA Premium, które obecnie dostępne są pod nową marką JOSICAT oraz najważniejsza dla nas zmiana – wprowadziliśmy całkowicie nowe dla nas produkty – karmy mokre.

Mimo krótkiego czasu od wdrożenia (wrzesień 2019) widzimy, że nasze karmy mokre mają coraz więcej wielbicieli. Koty polubiły je za wyjątkowy smak, a ich opiekunowie doceniają wysoką zawartość mięsa, naturalne dodatki, brak zbóż i oczywiście za to, że smakuje ich milusińskim. Również sklepy zoologiczne chętnie decydują się na wprowadzenie na półki karm mokrych JOSERA. Klienci, którzy znają i cenią nasze karmy suche, szybciej decydują się na wdrożenie asortymentu, gdyż znajomość marki JOSERA, jej wysokiej jakości i doświadczenie pracy z nami daje im gwarancję, że konsument będzie zainteresowany karmami mokrymi i po pierwszym zakupie, wróci po kolejny.

Czym mokre karmy wyróżniają się na rynku i w jaki sposób zachęcają Państwo klientów do zakupu tych produktów?

W ramach oferty karm mokrych JOSERA klienci mają do wyboru 12 produktów w 3 liniach – Pate (pasztet), Filet (filet) i Zupa. Są to smaczne karmy produkowane w Niemczech z wysoką zawartością mięsa, bez dodatku zbóż, z naturalnymi składnikami. Josera Filet – zawierają 55% składników mięsnych, z czego 40% stanowią soczyste kawałki filetów z kurczaka, Josera Pate – zawierają 70% składników mięsnych. Ponadto karmy posiadają odpowiedni stosunek wapnia do fosforu oraz wysoki dodatek tauryny.

Aby ułatwić decyzję o zatowarowaniu, sklepy mogą zakupić pakiety startowe po preferencyjnych warunkach oraz planowane są oferty cykliczne, dostępne u naszych przedstawicieli handlowych.

Kończąc już, chciałbym się dowiedzieć, jak będzie w tym roku wygląda Państwa strategia budowania rozpoznawalności marki JOSERA. Będą Państwo obecni na targach i wystawach?

W tym roku zamierzamy się skoncentrować na wspieraniu – poprzez obecność na eventach – sklepów zoologicznych w lokalizacjach, w których marka jest mniej rozpoznawalna. Stąd nie będziemy decydować się wyłącznie na ogólnopolskie imprezy, ale również lokalne, mniejsze wystawy oraz eventy konsumenckie pozytywnie odbierane przez właścicieli psów i kotów.

(0)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close