Strona główna Magazyn Wywiady Jesteśmy ekspertami w obszarze marek własnych naszego asortymentu
0

Jesteśmy ekspertami w obszarze marek własnych naszego asortymentu

Jesteśmy ekspertami w obszarze marek własnych naszego asortymentu

„Znamy rynek polski i europejski, śledzimy  jego wymagania i wybiegamy do przodu tworząc innowacyjne produkty. Dzięki 20-letniej obecności w sektorze higieny, ochrony i pielęgnacji małych zwierząt potrafimy sprostać różnym oczekiwaniom naszych klientów”. O ofercie marek własnych i kontaktach z partnerami biznesowymi mówi Maria Dragstra, właścicielka firmy Selecta HTC

Rozmawia: Weronika Szymaniak

Działalność rozpoczęli Państwo w 1993 r. jako hurtownia zoologiczna Selecta HTC. Czy to ponad 20-letnie doświadczenie umożliwia Państwu świadczenie usług najwyższej jakości w sektorze marek własnych?

Tak. Jesteśmy w branży zoologicznej praktycznie od początków jej istnienia w Polsce. Nigdy jednak nie byliśmy typową hurtownią. Wprowadzamy na rynek wyłącznie preparaty własnej produkcji i naszego strategicznego laboratorium. Od początku obracamy się w sektorze branży chemicznej. Dla tej dziedziny kluczowe są podstawy prawne – rozwijamy się razem z nimi. Już dziś przygotowujemy się do europejskich wytycznych, które będą obowiązywać po r. 2024. Jak Pani widzi, za nami  wiele lat rozwoju, szkoleń i konsekwentnej pracy. Mamy bogatą wiedzę merytoryczną i technologiczną. Znamy polski i europejski rynek, śledzimy ich wymagania i wybiegamy do przodu tworząc innowacyjne produkty. Dzięki 20-letniej obecności w sektorze higieny, ochrony i pielęgnacji małych zwierząt potrafimy sprostać różnym oczekiwaniom naszych klientów. Współtworzymy preparaty w wysokiej i ekonomicznej półce cenowej. W 2017 r. nasze produkty zostały kilkakrotnie wyróżnione przez branżę. Przywieźliśmy dyplomy z Międzynarodowych Mistrzostw Groomerów w Warszawie i Międzynarodowych Targów Pet Fair w Łodzi. To dla nas powód do dumy. Historia Selecta HTC jest przejrzysta. Od 20 lat jesteśmy niezmiennie solidnym i godnym zaufania partnerem. Klient ma poczucie, że nawiązuje współpracę z kimś „znajomym”.  Ponadto kontrahenci nie tylko robią rozeznanie w branży, ale też korzystają z innych źródeł wiedzy, np. z wywiadowni. Tym bardziej jesteśmy dumni, kiedy do nas przychodzą i z nami zostają. Szanujemy indywidualny charakter biznesu naszych klientów i zachowujemy dyskrecję na każdym polu. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło na wypracowanie procedur gwarantujących terminowość dostaw. Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy ekspertami w obszarze marek własnych naszego asortymentu. Nasi partnerzy mogą być spokojni.

Co obejmuje Państwa oferta handlowa w tym sektorze?

W sektorze marek własnych oferujemy zarówno w Polsce, jak i za granicą, preparaty pielęgnacyjne i biobójcze dla małych zwierząt. Zazwyczaj są to nasze receptury, ale czasami klient przychodzi z własną, gotową do produkcji lub chce coś w niej zmienić. Tworzenie nowej receptury to już proces bardziej skomplikowany i czasochłonny. Niekiedy musimy klientowi uświadomić, że nie zawsze produkt będzie gotowy „na wczoraj”.

To właśnie nasza wiedza i doświadczenie przekładają się bezpośrednio na korzyść klienta, który otrzymuje: produkt zgodnie z jego oczekiwaniami; produkt sprawdzony i przebadany; pomoc w wyborze opakowania; pomoc w tworzeniu tekstów etykiet; próbki do akceptacji; stałą jakość zamawianych produktów; w przypadku preparatów biobójczych zezwolenie na skorzystanie z numerów naszych pozwoleń; terminowość dostaw.

Produkty biobójcze to znacząca część Państwa oferty. Jakie certyfikaty mają znaczenie w tej kategorii produktowej?

Produkty biobójcze, podobnie jak leki weterynaryjne, muszą być dopuszczone do obrotu na rynku polskim. Pozwolenie na obrót produktem biobójczym wydaje prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych m.in. na podstawie badań skuteczności produktu. Zarówno badania, jak i rejestracja produktu to proces kosztowny i czasochłonny. Urząd nadaje swej decyzji numer, który musi być umieszczony na opakowaniu produktu biobójczego. Zalecałabym ostrożność w wyborze produktów, które na etykiecie prezentują deklaracje marketingowe typu: przeciw kleszczom, zwalcza czy odstrasza insekty, działa insektobójczo etc., przy braku numeru pozwolenia.

Co jest najważniejsze w kontakcie z partnerami biznesowymi? Czy są jakieś zasady, którymi się Państwo kierują w tych relacjach?

Dla nas w biznesie najważniejsza jest uczciwość i solidność. Chcemy, aby klient miał pewność, że otrzyma jakość, której oczekuje. Ostatecznym celem każdej relacji biznesowej są wzajemne korzyści. By móc je w pełni osiągnąć, staramy się, aby reguły współpracy od początku były jasne dla obydwu stron. Nasza firma cechuje się kreatywnością. Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania, ale nie podejmujemy się działań, o których wiemy na podstawie naszego doświadczenia, że mogą stać się niekorzystne zarówno dla naszych klientów czy właścicieli zwierząt, jak i dla nas. Szanujemy czas i pieniądze naszych partnerów biznesowych.

(125)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *