Strona główna Forum Branży Zoologicznej II Forum Branży Zoologicznej

II Forum Branży Zoologicznej

II Forum Branży Zoologicznej

Największe biznesowe spotkanie kadry zarządzającej rynkiem zoologicznym już po raz drugi zostało zorganizowane przez spółkę Media Experts, wydawcę miesięcznika „Rynek Zoologiczny” oraz zarząd Międzynarodowych Targów Łódzkich. Do Hali Expo w Łodzi 6 września przybyło ponad 100 gości – wśród nich producenci, hurtownicy, dystrybutorzy oraz właściciele sklepów zoologicznych

Forum Branży Zoologicznej to platforma komunikacji dla całej branży zoologicznej. – Naszym celem było zebranie w jednym miejscu osób mających realny wpływ na przyszły kształt zoologii w Polsce oraz zmotywować ich do dyskusji na temat przyszłości naszej branży. Do tej pory brakowało w naszym kraju miejsca, w którym moglibyśmy się spotkać i wymienić doświadczeniami. „Rynek Zoologiczny” oraz targi zoologiczne Pet Fair dostrzegły tę potrzebę i stąd pomysł na organizację takiego spotkania – mówi Alicja Kulbicka, prezes zarządu w Media Experts Sp. z o.o., wydawcy miesięcznika „Rynek Zoologiczny”.
Forum składające się z trzech paneli dyskusyjnych otworzyli Jarosław Olewicz – wiceprezes spółki Media Experts oraz Katarzyna Drobińska – prezes zarządu Międzynarodowych Targów Łódzkich. Podczas pierwszego z paneli – „Branża FMCG a przyszły kształt zoologii” – Alicja Kulbicka zaprezentowała zmiany, jakie zachodzą na najbardziej rozwiniętym rynku produktów spożywczych, które mogą mieć znacznie dla kierunku rozwoju handlu produktami zoologicznymi. W stole prezydialnym zasiedli Paweł Zabłocki, przedstawiciel marki flexi, Edyta Winiarska, kierownik projektu targów Pet Fair oraz Krzysztof Frąc, Country Manager w firmie Rettenmaier Polska, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami z rynku FMCG i stawiali prognozy na przyszłość. Ponadto Edyta Winiarska zaprezentowała plany rozwoju targów Pet Fair jako największej imprezy zoologicznej w Polsce.
W dalszej części spotkania poruszona została paląca kwestia obecnej kondycji hurtu. W niezwykle ożywionej dyskusji na temat przeobrażeń zachodzących w branży wypowiadali się licznie zgromadzeni goście. Temat nie należał do najłatwiejszych, a wniosek był jednoznaczny – w najbliższej przyszłości nastąpi konsolidacja hurtu, a co za tym idzie zmniejszy się w Polsce liczba hurtowni.
Część merytoryczną zamknął panel dyskusyjny dotyczący edukacji klienta i wartości rynku produktów dla psa i kota. Wśród wielu wypowiedzi najczęściej powtarzały się te dotyczące edukacji personelu sklepów zoologicznych. Niewątpliwie wciąż istnieje potrzeba wielu specjalistycznych szkoleń, aby sprzedawcy potrafili doradzić klientom w taki sposób, żeby ci wyszli usatysfakcjonowani, a sklep na tym zarobił. Konieczne są lata nieustannej pracy, aby podjęty wysiłek przyniósł wymierne rezultaty.
Po zakończeniu części merytorycznej nastąpiło wręczenie statuetek Top Innowacje za 2013 rok. Nagrody te przyznawane są co miesiąc przez „Rynek Zoologiczny” firmom, których produkty najbardziej wyróżniają się innowacyjnością i nowatorstwem na tle pozostałych.
– II Forum Branży Zoologicznej jest niewątpliwie wielkim sukcesem, nie tylko organizatorów, ale również wszystkich uczestników, którzy dali dowód zaangażowania na rzecz rozwoju całej branży. Chcemy być platformą komunikacji dla całego rynku zoologicznego, tworzyć przestrzeń do dyskusji o jego przyszłości, wyzwaniach i zagrożeniach. Łamy naszego miesięcznika już od sześciu lat spełniają tę funkcję, a Forum jest uzupełnieniem tej strategii – dodaje Alicja Kulbicka.

II Forum Branży Zoologicznej przyciągnęło wielu uczestników, co oznacza, że przybywa liderów chcących wziąć odpowiedzialność za wyznaczanie dróg rozwoju całego rynku zoologicznego. Jeśli branża rośnie w siłę, zyskują wszyscy jej przedstawiciele.

 

ZDANIEM MANAGERÓW:
Po pierKamil Grunt Mejer2wsze – edukacja
Kamil Grunt- Mejer, kierownik marki Hagen w firmie Plaček Pet Products
Targi zoologiczne to impreza, która powinna odbywać się cyklicznie. Warto zastanowić się jednak nad przyszłą ich formułą, być może warto skupić się na konsumencie ostatecznym, a nie na właścicielach sklepów zoologicznych.
Świetną formą na uatrakcyjnienie targów było Forum Branży Zoologicznej, podczas którego można było dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy i usystematyzować wiedzę. Moim zdaniem jest to dobra formuła pozwalająca poruszyć wiele istotnych kwestii i wymienić się spostrzeżeniami. To także dobry sposób na konfrontację osób działających w branży od wielu lat z tymi, którzy swoją przygodę z zoologią dopiero rozpoczynają. Jest to również sposób, by przyciągać wystawców. Pomysł jest bardzo dobry, teraz należy go rozwijać i modyfikować, tak, aby zgromadził jeszcze większą liczbę decydentów.
Jednym z problemów poruszanych na forum były scenariusze dla branży zoologicznej. Konkluzji było kilka, jednak najistotniejsza okazała się edukacja personelu sklepów zoologicznych oraz ich właścicieli. Dzisiaj nic nie sprzedaje się samo, trzeba wiedzy, by zachęcić klienta do zakupu. Należy wyróżniać się swoimi produktami. W obliczu rosnącej konkurencji nie można stać w miejscu. Forum jest szansą na uzmysłowienie tego, jak wiele jest sposobów na to, aby biznes prężnie funkcjonował.

 

Edyta WiniarskaDobra decyzja
Edyta Winiarska, kierownik projektu Pet Fair
Włączenie Forum Branży Zoologicznej do programu targów PET FAIR oceniam jako bardzo dobrą decyzję. Świadczy o tym duże zainteresowanie ze strony przedstawicieli branży pet biznesu oraz ciekawa dyskusja, jaka towarzyszyła poszczególnym panelom. Forum było doskonałą okazją do wymiany poglądów i poznania prognoz dotyczących rozwoju rynku, prezentowanych przez ekspertów. Jestem przekonana, że Forum przyczyniło się do podniesienia prestiżu i rangi targów Pet Fair, dlatego powinno stać się stałym elementem imprezy.

 

jakub_ciesekDyskusja jest niezbędna
Jakub Ciesek, kierownik sprzedaży PPHU Ewenement

Targi oraz konferencja pokazały, że jest zapotrzebowanie na tego typu wydarzenie w Polsce. Sama idea jest bardzo dobra i cały czas pojawiają się nowe pomysły, jak można udoskonalić targi zoologiczne, aby dotarły do jeszcze większej liczby odbiorców – zarówno indywidualnych konsumentów, jak i profesjonalistów związanych z branżą. Konferencja natomiast okazała się bardzo dobrą platformą wymiany doświadczeń zarówno na szczeblu oficjalnym, jak i w rozmowach kuluarowych. Trzeba przyznać, że zgromadzenie w jednym miejscu i czasie tylu osób z topowych firm zoologicznych działających w Polsce nie było łatwe. Z drugiej strony frekwencja pokazała, że ta inicjatywa jest potrzebna – już podczas konferencji pojawiły się głosy o konieczności organizacji kolejnej edycji w przyszłym roku.

 

Piotr CzaplickiNowe idee, świeże spojrzenia
Piotr Czaplicki, dyrektor ds. karmy w firmie Dolina Noteci
Myślę, że idea połączenia forum branżowego z targami jest bardzo dobrym pomysłem. Z punktu widzenia producenta jest to bardzo ciekawe doświadczenie, które pozwala z innej perspektywy spojrzeć na rynek zoologiczny oraz istniejące na nim problemy.
Ogromne zaangażowanie osób, którym w sposób szczególny zależy na kondycji polskiego rynku zoologicznego sprawiło iż II Forum Branży Zoologicznej w pełni spełniło swoją rolę. Mam nadzieję, że przyszłe fora zgromadzą jeszcze większą liczbę uczestników, których głos i doświadczenie będzie miało wpływ na budowę przyszłego kształtu polskiego rynku zoologicznego.Uważam iż model rodzimego rynku w niedalekiej przyszłości w sposób bardzo istotny zmieni swoje oblicze, dlatego też im więcej głosów w dyskusji nad jego kształtem oraz kondycją tym większy wpływ branży na jego przyszły kształt oraz charakter. Dyskusje prowadzone na forum w sposób jasny pokazały, że branża przechodzi bardzo głęboką recesję, dlatego też szczególnie ważne jest otwarcie się rynku na nowe idee, pomysły oraz modele marketingowe, które będą miały istotny wpływ na jego przyszłą dynamikę.

 

(335)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *