Strona główna Magazyn Canifel – najwyższa jakość z miłości do zwierząt
0

Canifel – najwyższa jakość z miłości do zwierząt

Canifel – najwyższa jakość z miłości do zwierząt

„Idea, która od samego początku przyświeca naszej firmie to dostarczanie konsumentom produktów z najwyższej półki dla ich podopiecznych.” O pomyśle na zoologiczną działalność i trudnej sztuce doboru najlepszego asortymentu mówi Dorota Wirska, właścicielka firmy Canifel

Rozmawia: Weronika Szymaniak

Firma Canifel powstała w 2008 roku, niedługo mija 10 lat działalności. Proszę opowiedzieć o początkach funkcjonowania firmy.

Od dziecka wychowywałam się ze zwierzętami i stanowiły one istotny element mojego życia. Jako przykładny opiekun zawsze starałam się zapewnić moim podopiecznym, tylko to co najlepsze. W tamtym czasie nie było to łatwe… Na rynku brakowało produktów, które spełniałyby wysokie oczekiwania właścicieli. Postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce i tak zrodziła się firma CANIFEL. Początki jak zawsze bywa, nie były łatwe.

W 2008 wprowadzałam na polski rynek amerykańskie kosmetyki Mr Groom®. Przeniesienie popularności marki z za oceanu okazało się żmudną i ciężką pracą. Obecność na prawie wszystkich wystawach psów i kotów była absolutną koniecznością, do tego dochodziło promowanie marki w sklepach, co wiązało się z ciągłym życiem w drodze. Miało to swoje plusy i minusy, mogłam zajrzeć do prawie każdego zakątka Polski, jednocześnie kończyłam studia na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej we Wrocławiu co wymagało czasu i ciężkiej nauki. Po roku widoczne były pierwsze efekty pracy, marka zdobyła przychylność klientów, a ja zdecydowałam się na poszerzenie oferty o nowe produkty z za oceanu. Kolejne lata mijały na poszukiwaniu i wdrażaniu coraz to nowszych i lepszych produktów kierowanych do miłośników zwierząt.

 

Skąd wziął się pomysł na rozpoczęcie działalności właśnie w branży zoologicznej?

W moim domu rodzinnym psy, koty i małe zwierzęta traktowane były na równi ze wszystkimi, mieszkały z nami, dbaliśmy o ich bezpieczeństwo jak o każdego z nas. Zwierzęta były i są bardzo istotną częścią mojego życia. W dzieciństwie dzieliłam swój pokój z Wyżłem Niemieckim – Tropem, którego traktowałam jak najbliższego przyjaciela, a nawet czworonożnego brata. Uwielbiałam spędzać z nim czas, obserwować zachowanie, studiować jego zadziwiającą, przepiękną naturę. Największą przyjemność przynosiła mi opieka nad nim. Później już w trakcie studiów zamieszkały ze mną dwa przepiękne psy rasy Beagle, które brylowały na międzynarodowych wystawach psów. Następnie moja „rodzina” powiększyła się o trzy żywiołowe Jack Russell Teriery. Kariera wystawowa nie była mi obca.
Zwierzęta pasjonowały mnie od zawsze stąd wieloletnia pasja zamieniła się w pomysł na życie w aż dwóch branżach jednocześnie zoologicznej i weterynaryjnej.

 

Dostępny u Państwa asortyment nie pozostawia wątpliwości – stawiacie na jakość. Jakie są inne cechy produktu, które decydują o dołączeniu go do oferty?

Tak, jakość to podstawowe kryterium wyboru. Idea, która od samego początku przyświeca naszej firmie to dostarczanie konsumentom produktów z najwyższej półki dla ich podopiecznych. Uważam że, tylko starannie wykonany produkt, z solidnych materiałów jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania. Przed wprowadzeniem nowego produktu do naszej oferty precyzyjnie weryfikujemy przyszłego dostawcę. W tym wypadku interesuje nas nie tylko jakość wykonania, istotne jest także dostosowanie produktu do konkretnych potrzeb. Na przykład, jeżeli decydujemy się wprowadzić do oferty zabawki dla psów, sprawdzamy jakość wykonania, materiały wykorzystane do produkcji, produkcję, opakowanie, czytelność etykiet, serwis, gwarancję oraz inne dodatkowe programy producenta. Koncentrujemy się na tym, czy zabawki zaspokajają konkretne upodobania psów np. do żucia, zabawy czy interakcji. Następnym krokiem jest osobiste przetestowanie produktu na naszych podopiecznych. Sprawdzamy zainteresowanie, jak się bawią, czy parametry zabawki dostosowane są do ich rozmiaru, temperamentu, wieku i potrzeb. Dopiero po takich testach decydujemy się na wprowadzenie artykułu do oferty firmy. Daje nam to pewność, że oferujemy produkt najwyższej jakości, bo sprawdziliśmy go na własnej „skórze”.

 

Na jakiej podstawie dokonują Państwo wyboru dostawcy?

Jest to bardzo dobre pytanie, po pierwsze kierujemy się asortymentem, który on oferuje, następnie patrzymy na to jakie idee mu przyświecają. Dla mnie najważniejsze jest, aby mój przyszły dostawca stał się partnerem, rozumiał potrzeby firmy rozwijającej nową markę na rynku. Abyśmy się dobrze rozumieli i współpraca mogła przebiegać w pełnym zaufaniu musimy wyznawać podobne wartości, kierować się wspólnymi ideami. Jak do tej pory wszyscy dostawcy firmy Canifel stali się moimi przyjaciółmi w biznesie jak i życiu, zawsze mogę na nich liczyć.

 

Jakie są główne zasady, którymi się Państwo kierują w kontaktach ze sklepami?

Pierwszą i podstawową zasadą, którą kierujemy się przy współpracy z naszymi partnerami handlowymi jest dostrzeżenie człowieka po drugiej stronie, który tak samo jak my ma swoje potrzeby, pragnienia i obawy. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom, doradzamy odnośnie oferty w oparciu o nasze duże doświadczenie w pracy z markami jakości premium. Proponujemy naszym nowym klientom stopniowe wprowadzanie naszych produktów i poszerzanie oferty z upływem czasu w oparciu o trendy ich lokalnego rynku. Dostosowujemy oferty naszych produktów tak by, pomagać partnerom w realizacji ich celów biznesowych, poprzez stopniowe budowanie sprzedaży. Zaczynamy małymi kroczkami, aby powoli razem budować silną markę na rynku. Jak każda rozwijająca się firma popełniamy błędy, dlatego często prosimy naszych partnerów o wyrażenie opinii. Nie ograniczamy się do komunikacji mailowej. Rozmawiamy z klientem w celu zaprezentowania mocnych stron naszych rozwiązań, wspólnie omawiamy wątpliwości. Staramy się zaprzyjaźnić z naszymi partnerami, oprócz ocieplenia relacji jesteśmy także po to by podać mu pomocną dłoń w potrzebie, tego nauczyliśmy się od naszych dostawców.

 

Jakie plany rysują się na najbliższą Państwa przyszłość? Jak widzą Państwo firmę za 5 lat?

Cały czas prężnie się rozwijamy, wdrażamy nowe projekty, nie zamierzamy spocząć na laurach, ani na chwilę. Bacznie obserwujemy rynek i staramy się odpowiadać na jego potrzeby, zarówno pod względem asortymentowym jak i technologicznym. Na chwilę obecną nasi partnerzy oczekują automatyzacji procesów zamówienia, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom wdrażamy nowy system obsługi B2B. Systematycznie poszerzamy i będziemy poszerzać ofertę o nowe produkty, tak by cały czas wyprzedzać o krok panujące w kraju trendy. Naszą ambicją jest kreowanie trendów na polskim rynku.

Ideą, która cały czas nam przyświeca i będzie nam towarzyszyć w kolejnych latach rozwoju to czynienie właścicieli oraz ich podopiecznych szczęśliwymi. Pragniemy edukować, propagujemy dbanie o zdrowie i prawidłowy rozwój zwierząt. Chcemy zapewniać bezpieczeństwo właścicielom i ich podopiecznym tak by wiedzieli, że sięgając po produkty z naszej oferty dokonali właściwego wyboru.

Dziękujemy za zaufanie. Mamy nadzieję, że będziecie towarzyszyć nam przez kolejne lata!

 

(36)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Weź udział w konkursie Zoologiczne Rewolucje!

 

Celem Konkursu jest nagrodzenie właściciela, który przeprowadzi najlepszą rearanżację wnętrza swojego sklepu zoologicznego lub jego części, zgodnie z wytycznymi zawartymi w skrypcie przygotowanym przez dra Marka Borowińskiego, Shop Doctora i prowadzącego III edycję Akademii Rynku Zoologicznego.

 

Zwycięzca otrzyma wyjątkową nagrodę w postaci audytu Shop Doctora, o wartości 2500 zł!

  Zobacz szczegóły

(36)