Strona główna Magazyn Wywiady amiplay – Produkty „Made in Poland”
0

amiplay – Produkty „Made in Poland”

amiplay – Produkty „Made in Poland”

„Będziemy jeszcze bliżej naszych klientów poprzez indywidualne doradztwo ofertowe, konkurencyjne warunki współpracy oraz wsparcie sprzedaży naszych produktów”. O historii firmy, powodach wzmożonej aktywności medialnej oraz strategii sprzedaży na polskim rynku zoologicznym mówią właściciel firmy amiplay Michał Dziewiątkowski oraz Magdalena Wink-Dziewiątkowska

ROZMAWIA: MATEUSZ KARATYSZ

Od ostatniej rozmowy z Państwem dla „Rynku Zoologicznego” minęło chyba 10 lat. Byli Państwo jednymi z pierwszych, którzy pojawili się na łamach naszego czasopisma, kiedy weszło na rynek. Po ekspansji w kraju zdecydowali Państwo o rozpoczęciu eksportu. Jak dzisiaj, po dekadzie, wygląda struktura sprzedaży w firmie amiplay?

Od początku istnienia firmy byliśmy bardzo skupieni na eksporcie, a w Polsce współpracowaliśmy z sieciami sklepów i hurtowniami. Obecnie podział zagranicznej sprzedaży do sprzedaży krajowej kształtują się na poziomie 75% eksport, 25% sprzedaż krajowa.

Mają Państwo bardzo duże doświadczenie na rynkach zagranicznych. Proszę powiedzieć, w jaki sposób postrzegane są polskie firmy zoologiczne za granicą? W ciągu tych kilkunastu lat Państwa działalności zmieniło się to w jakiś sposób?

Rzeczywiście możemy pochwalić się dużym doświadczeniem na rynkach zagranicznych. Produkty amiplay dostępne są w ponad 30 krajach na świecie m.in.: USA, Australii, Korei Południowej, Niemczech, Anglii czy Włoszech. Są to rynki bardzo wymagające, zwracające uwagę zarówno na jakość produktu, jak i estetykę. Współpracujemy także z krajami rozwijającymi się, takimi jak Rosja, Białoruś, Gruzja, Kazachstan, gdzie mamy już ugruntowaną pozycję.Z naszego doświadczenia wynika, że kraj, z którego pochodzi firma nie ma znaczenia. Najważniejsze są jakość produktu, wzornictwo, profesjonalizm, obsługa klienta i szybkość realizacji zamówień.Największe zmiany dotyczą rynku polskiego, który na przestrzeni tych lat ewoluował i stał się niesamowicie wymagający. Klienci oczekują wysokiej jakości i nowoczesnego designu, jednocześnie mocno zwracają uwagę na to, że produkt wytworzono w Polsce. Nasze artykuły posiadają wszystkie te cechy, a dodatkowo zapewniamy na nie aż 3-letnią gwarancję. Jaki wpływ na eksport w ostatnich latach miała dynamiczna ekspansja Chin? Produkty z Państwa Środka popsuły rynek? Ekspansja chińskich produktów nigdy nie miała dla nas dużego znaczenia. Tworzymy wszystkie produkty od podstaw, w jednym miejscu. Mamy tu na myśli powstanie projektu, dobór tkanin, odszycie wzoru, a następnie produkcję. Wszystko to realizujemy w naszych zakładach produkcyjnych w Częstochowie. Dzięki temu jesteśmy w stanie bardzo szybko zareagować na zmieniające się trendy i wymagania naszych klientów.

Po 10 latach zdecydowali Państwo jednak, że czas powrócić na polski rynek z intensywną kampanią w prasie branżowej. Są Państwo dzisiaj widoczni we wszystkich zoologicznych czasopismach z tej kategorii. Skąd taka decyzja?

Jak już wspomnieliśmy, na przestrzeni tych lat polski rynek bardzo się zmienił. Pisma branżowe kierowane są do profesjonalistów i to właśnie do nich chcemy trafiać z naszą ofertą.

Wróćmy na chwilę do ciekawej historii firmy. Pamiętam Państwa z zupełnie innej branży…

Tak, to prawda. Firma amiplay powstała w 2002 r., jednak początkowo zajmowaliśmy się produkcją gier planszowych i zabawek dla dzieci.

Co spowodowało, że w 2006 r. działalność firmy została poszerzona o produkcję akcesoriów zoologicznych?

W 2006 r. wraz żoną kupiliśmy naszego pierwszego psa, sznaucera Groma. Niestety, produkty dla psów, które dostępne były wtedy na rynku, nie spełniały naszych oczekiwań. Postanowiliśmy wtedy rozpocząć produkcję własnych akcesoriów. Początkowo była to tylko dodatkowa działalność, jednak w 2014 r. sprzedałem firmę zajmującą się produktami dla dzieci i w 100% poświęciłem się branży zoologicznej. Obecnie wraz z żoną mamy 5 psów, 4 pochodzą ze schroniska. Dodatkowo, żona dość często zaskakuje mnie kolejnymi psami, które trafiają do nas na zasadzie domu tymczasowego. Bardzo cieszy nas możliwość połączenia miłości do zwierząt i pracy w jednym.

Jakie konkretnie kategorie akcesoriów produkuje firma amiplay?

Oferta amiplay jest bardzo bogata. Posiadamy ponad 2800 produktów, które sami produkujemy pod naszą marką. Specjalizujemy się w galanterii takiej jak smycze, obroże, szelki z różnych materiałów i w bardzo bogatej kolorystyce oraz różnych stylach. Posiadamy wiele rodzajów legowisk dla zwierząt, poduch czy sof, w przeróżnych kształtach i wielkościach. Osoby poszukujące specjalistycznych transporterów czy eleganckich, stylowych toreb do noszenia psów też będą miały w czym wybierać. Oferujemy również bardzo bogatą gamę ubranek dla psów, takich jak płaszczyki przeciwdeszczowe, sweterki, bluzy, bluzy z kapturem oraz kurteczki puchowe dla psów. Dostępne są także produkty higieniczne, np. majtki na cieczkę, produkty treningowe (haltery, kagańce, smycze), produkty do transportu amiTravel (miski podróżne, specjalistyczne torebki na karmę oraz maty do przewozu zwierząt w samochodzie). Ostatnio nasza oferta wzbogaciła się o nową kategorię drapaków kartonowych dla kotów.

Jakie czynniki wpływają na rozwój linii akcesoriów? Czy to przede wszystkim trendy modowe dotyczące wzornictwa? Czy również zmiany wynikające z technologii tworzenia produktów?

Trendy modowe są dla nas bardzo istotne. Mają one duży wpływ na projektowanie nowego asortymentu, tak jak i ciągły rozwój naszych możliwości technicznych i technologicznych, chęć tworzenia coraz lepszych produktów oraz oczywiście potrzeby i oczekiwania klientów.

Klient krajowy różni się pod tym względem od zagranicznego? Czy sprzedają Państwo dokładnie takie same linie w Polsce i za granicą?

Każdy rynek ma swoją specyfikę i preferencje, jednakże klient polski nie różni się od klienta zagranicznego – jest równie wymagający. Nasze produkty są takie same w każdym kraju, a katalog drukowany jest w 7 językach i prezentuje pełną ofertę naszej firmy. Właśnie dlatego nasz asortyment jest tak szeroki – zależy nam, by każdy klient mógł znaleźć coś dla siebie.

Informowali Państwo na naszych łamach w lipcu, że firma amiplay została w tym roku dystrybuto-rem produktów marki Kong. Proszę powiedzieć coś więcej na temat wejścia we współpracę z Amerykanami.

Firma Kong potrzebowała profesjonalnego i odpowiedzialnego dystrybutora do rozwoju sieci sprzedaży zabawek na rynku polskim. Znamy się od kilku lat, więc jako największy polski producent i dostawca szerokiej gamy akcesoriów dla psów do sklepów zoologicznych byliśmy naturalnym wyborem amerykańskiej firmy. Zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z firmą Kong ze względu na jej ugruntowaną pozycję, wieloletnie doświadczeniena rynku oraz wysoką jakość produktów. Dystrybucję rozpoczęliśmy na początku 2019 r. Posiadamy kompletną ofertę tej firmy, łącznie ponad 400 produktów, co czyni nas jednym z niewielu dystrybutorów w Europie mających pełne portfolio tej marki.

Czy dystrybuują Państwo produkty innych marek?

Od września 2019 r. zdecydowaliśmy się również na dystrybucję duńskiej marki KW, która może poszczycić się ponad 40-letnim doświadczeniem na rynku zoologicznym. Firma znana jest z produkcji świetnych kosmetyków i akcesoriów groomerskich. Jesteśmy jedynym dystrybutorem marki KW w Polsce.

Kończąc już, chciałbym zapytać o strategię rozwoju firmy amiplay. Domyślam się, że musiała ulec zmianie, skoro pojawili się Państwo w mediach branżowych. Chodzi o wzmocnienie sprzedaży w Polsce?

Bardziej o wzmocnienie promocji marki amiplay oraz naszej oferty dystrybucyjnej wśród sklepów w Polsce. Spora część polskiego rynku jest wciąż zaskoczona szerokością naszej oferty oraz wysoką jakością naszych produktów „Made in Poland”, które dotychczas łatwiej można było oglądać w przestrzeni medialnej za granicą. Dziś Polacy chcą dużo lepszych produktów dla swoich zwierząt niż jeszcze kilka lat temu, więc wracamy z promocją naszej marki do kraju oraz rozwijamy dystrybucję innych kategorii produktowych w segmencie premium.

Czego zatem powinny spodziewać się w najbliższym czasie krajowe sklepy zoologiczne w ramach działań amiplay?

Będziemy jeszcze bliżej naszych klientów poprzez indywidualne doradztwo ofertowe, konkurencyjne warunki współpracy oraz wsparcie sprzedaży naszych produktów dzięki zapewnieniu sklepom konkurencyjnych narzędzi zakupowych oraz marketingowych.


(0)

tagi:

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *