Strona główna Magazyn Podsumowujemy V edycję Akademii Rynku Zoologicznego

Podsumowujemy V edycję Akademii Rynku Zoologicznego

Podsumowujemy V edycję Akademii Rynku Zoologicznego

Listopadowe szkolenie w Gorzowie zamknęło V edycję Akademii Rynku Zoologicznego. W 2019 roku odbyło się w jej ramach osiem spotkań, w których udział wzięli właściciele i pracownicy sklepów zoologicznych z największych polskich miast, m.in. Warszawy, Gdańska, Łodzi, Poznania czy Katowic. Podsumowujemy cykl, sprawdzając, jakie wrażenie tegoroczna Akademia wywarła na jej uczestnikach

Patryk Pawłowski

Podczas V edycji Akademii przeszkolonych zostało ok. 180 właścicieli i pracowników sklepów zoologicznych z całej Polski. Uczestnicy każdego ze spotkań* za pomocą anonimowych ankiet mieli możliwość ocenienia warsztatu w kilku kategoriach.

Marka Akademii Rynku Zoologicznego

Szkolenia spod szyldu Akademii odbywają cyklicznie już od pięciu lat, można było spodziewać się zatem, że marka nie jest anonimowa i wśród podmiotów działających w branży zoologicznej wzbudza konkretne skojarzenia. Opinie uzyskane po V edycji cyklu nie pozostawiają co do tego wątpliwości – ponad 96% ankietowanych zadeklarowało, że Akademia jest im znana i kojarzy się pozytywnie lub bardzo pozytywnie. Żaden uczestnik nie wyraził w stosunku do niej negatywnych skojarzeń.

Tematyka szkolenia i kompetencje prowadzącego

Tematyka szkoleń zmienia się wraz z każdą edycją Akademii i jest wspólna dla wszystkich spotkań w obrębie jednego cyklu. W 2019 roku uczestnicy pogłębiali swoją wiedzę i zdobywali nowe umiejętności w zakresie on-line marketingu, przy czym nacisk został położony na takie działania, które sklep stacjonarny może wprowadzić, by całkowicie lub prawie bezkosztowo zwiększyć zasięg swoich kanałów komunikacyjnych oraz budować profesjonalny wizerunek, ściągając w ten sposób większą liczbę klientów stacjonarnych.

Tak skonstruowany blok tematyczny został odebrany w bardzo pozytywny sposób. Ponad 91% uczestników stwierdziło, że prezentowane na szkoleniach treści były dla nich przydatne lub bardzo przydatne. Rewelacyjne recenzje zyskał również prelegent Michał Mendelewski, właściciel firmy Seo Restart. Ponad 96% ankietowanych jego wiedzę i kompetencje oceniło dobrze lub bardzo dobrze.

Wizerunek firm partnerskich

Akademia Rynku Zoologicznego nie mogłaby istnieć w obecnej formie bez firm partnerskich, które wspierają projekt swoim doświadczeniem i pracą. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji zostały firmy Erbe ANIMALS, KRKA i Royal Canin – nasi uczestnicy wypowiedzieli się, w jaki sposób postrzegają wizerunek tych firm w kontekście ich partnerstwa w Akademii. Wyniki są jednoznaczne: ponad 87% ankietowanych zadeklarowało, że postrzega te firmy jako bardziej profesjonalnie i ma to wpływ na podejmowanie decyzji o współpracy.

Potwierdza się zatem, że Akademia Rynku Zoologicznego ułatwia swoim partnerom nawiązywanie kontaktów biznesowych ze sklepami jej słuchaczy. Podczas każdego szkolenia zaplanowano dwie 30 minutowe przerwy, stanowiące doskonałą okazję do kuluarowych rozmów między przedstawicielami firm partnerskich a sklepami zoologicznymi. Mając na uwadze, jak istotną rolę odgrywa ten aspekt Akademii, w przyszłym roku zaprezentujemy nowe narzędzia, które jeszcze bardziej podniosą jego efektywność.

Całościowa ocena szkolenia

95% wszystkich ankietowanych oceniło szkolenie na 4 lub 5 – w pięciostopniowej skali. Ponad 98% odpowiadających poleciłoby szkolenie innym uczestnikom, a także wzięłoby udział w jej kolejnej edycji. Tak pozytywne opinie są wyrazem uznania dla cyklu Akademii, a także dowodem zaufania, jakie uczestnicy pokładają w kolejnych odsłonach.

*Faktyczna liczba uczestników szkoleń jest wyższa niż liczba wypełnionych ankiet, które wróciły do redakcji. W analizie nie były brane pod uwagę szkolenia w Gorzowie oraz Bydgoszczy.

(0)

NAPISZ KOMENTARZ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *